سخنگوی ارشد دولت ژاپن اعطای امتیازات زیاد در گفتگوی تجاری با آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، سخنگوی ارشد دولت ژاپن اعطای امتیازات زیاد در گفتگوی تجاری با آمریکا را تکذیب کرد. این مقام گفت دستیابی به یک توافق کلی بسیار ارزشمند است.

بر اساس گزارش‌ها، آمریکا و ژاپن درباره قواعد اصلی این توافق به تفاهم رسیدند. دونالد ترامپ   رئیس جمهور آمریکا ، و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، برای امضای این توافق در ماه آینده ابراز امیدواری کردند.

اگر این توافق نهایی شود تنش‌های تجاری توکیو-واشنگتن فروکش می‌کند، اما تعداد زیادی از مفسران ژاپنی می‌گویند توکیو برای امضای این توافق امتیازات زیادی به آمریکا داده است.

خبرنگاران در یک کنفرانس مطبوعاتی از «یوشیدی سوگا» سخنگوی کابینه ژاپن، پرسیدند آیا آمریکا تهدید به اعمال تعرفه‌های اضافه بر خودروهای ژاپنی را کنار گذاشته است؟ او در پاسخ گفت: «مذاکرات هنوز در جریان است پس من در این مورد نظری نمی‌دهم».

«رابرت لایتازر» نماینده تجاری آمریکا در نشست گروه هفت، در فرانسه گفت این توافق که تعرفه‌های صنعتی و کشاورزی و تجارت دیجیتال را پوشش می‌دهد بازار‌های ژاپن را به روی کالا‌های آمریکایی باز می‌کند. در نتیجه تعرفه‌های اقلامی مانند گوشت گاو کاهش می‌یابد.

به گفته لایتازر ژاپن حدود ۱۴ میلیارد دلار محصولات کشاورزی آمریکا را وارد می‌کند و توافق بازار‌ها را به ورود بیش از ۷ میلیارد دلار از این محصولات باز می‌کند.

ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد ژاپن قبول کرده ذرت اضافه آمریکا که در نتیجه‌ی تنش تجاری با پکن روی دست کشاورزان آمریکایی مانده را بخرد.

آبه نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت بخش خصوصی ذرت را خریداری خواهد کرد.