تیم تحقیق سازمان ملل در زمینه بازداشت اجباری، بار دیگر از عربستان خواست که ۹ فعال حقوق بشر در این کشور را فورا از زندان آزاد کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از العهد، تیم تحقیق سازمان ملل در زمینه بازداشت اجباری اعلام کرد که شیخ سلیمان الرشودی، عبد الله الحامد، محمد القحطانی، عبد الکریم یوسف خضر، محمد صالح البجادی، عمر البشیر، حامد سعید، رائف بدوی، فاضل المناصف و ولید أبو الخیر از فعالان حقوق بشر در عربستان باید فورا از زندان آزاد شوند، زیرا بازداشت آنها نقض معیارهای بین‌المللی حقوق بشر است.

تیم تحقیق سازمان ملل در زمینه بازداشت اجباری افزود که بعد از گذشت یکسال از اعلام نظر رسمی‌اش درباره اینکه محرومیت این فعالان از آزادی، به منزله بازداشت اجباری آنها اعلامیه جهانی حقوق بشر است، دولت سعودی هیچ اقدامی درباره آزادی آنها انجام نداده است. بیشتر فعالانی که در زندان به سر می‌برند عضو انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان هستند که دولت سعودی در سال 2013 آن را غیر قانونی اعلام کرد.

تیم تحقیق سازمان ملل در زمینه بازداشت اجباری خواستار آزادی فوری این زندانیان و زندانیان مشابه و جبران خساراتی که به آنها وارد شده است، شد.