صدها شهروند پایتخت فرانسه روز گذشته در اعتراض به سیاست‌های رییس جمهور جدید آمریکا در خیابان‌های پاریس تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش مرور نیوز، در ادامه واکنش‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، صدها فرانسوی روز گذشته(شنبه) در اعتراض به «دونالد ترامپ» در پاریس تجمع کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه صدها معترض به سیاستهای ضد اقلیتی، مهاجرتی و زنان در پایتخت فرانسه  ناراحتی خود از رییس جمهور جدید آمریکا را نشان دادند.

بر اساس این گزارش، معترضان با حمل تابلوها و شعارهایی چون «ترامپ،خیر» «تنفر،خیر» و کوکلوس کلان،خیر» در نزدیکی برج ایفل در پاریس حاضر شدند.

این مراسم با کمک گروهی به نام «پاریس علیه ترامپ» و تبلیغات در فیسبوک سازمان دهی شد. این تظاهرات به هدف متحد ساختن مخالفان ترامپ در فرانسه، آمریکا  و دیگر ملیت‌های مخالف ترامپ و برنامه‌های کاری او  صورت گرفت.

برخی تظاهرکنندگان در این گردهمایی می‌گفتند: «ما باید تمایل به نبرد برای حفظ حقوق و ایده‌آل‌های دموکراتیک را نشان دهیم. باید به اسلام هراسی، نژادپرستی، یهود ستیزی، بیگانه ستیزی پاسخ منفی دهیم. ما باید با تنفر ترامپ از طریق پیام‌هایی با مضامین صبر، اتحاد و عشق برخورد کنیم.»

از نکات حائز اهمیت در این گردهمایی، حضور شهروندان آمریکایی ساکن پاریس بود.

«امی لیتون» معلم 22 ساله آمریکایی ساکن پاریس حاضر در تظاهرات روز گذشته به فرانس-24 گفت که احساس می‌کند پیروزی ترامپ ناعادلانه و غیردموکراتیک بوده است.