محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان گفت: یکی از مهم ترین نقشی که امامزادگان و بقاع متبرکه دارند فرهنگ سازی و نقش تربیتی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام محمد تقی رهبر اظهار داشت: امامزادگان مراکز تجمع آزاد مردمی هستند و مردم با عشق و علاقه ای که به این فرزندان اهل بیت(ع) دارند به زیارت جوار بقاع متبرکه می روند .

وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین نقشی که امامزادگان و بقاع متبرکه دارند فرهنگ سازی و نقش تربیتی است که خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه از این گنجینه های معنوی در راستای ترویج زندگی به سبک اسلامی استفاده کرده و برنامه هایی همچون آرامش بهاری را در جوار این اماکن متبرکه اجرا می کند که این امر موجب شده تا نقش فرهنگ سازی و تربیتی این مراکز مقدس نیز بیش از پیش پر رنگ شود .

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه بیان کرد: استفاده از نقش و جایگاه امامزادگان در ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی بسیار فعالیت ارزنده ای است که سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای این امر موفق بوده لذا همچنان این فعالیت باید مستمر و با جدیت بیشتری دنبال شود .

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در ادامه بیان کرد: همواره امامزادگان و بقاع متبرکه در طول تاریخ پیام رسان فرهنگی بوده و هستند و اجرای برنامه های فرهنگی در جوار این بقاع متبرکه بسیار مفید و سازنده است .

وی در ادامه به نام گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید اشاره کرد و خاطر نشان کرد: همچنین امامزادگان و بقاع متبرکه در ایجاد ساختار اقتصادی و اخلاقی خانواده ها نیز تاثیرگذار هستند و اداره اوقاف نیز باید از این ظرفیت در راستای اقتصاد مقاومتی استفاده نماید .

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ایجاد نمایشگاه ها و همچنین بازارهای محلی در تقویت اقتصاد محلی و همچنین خانواده ها بسیار تاثیرگذار است و سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند با استفاده از این پتانسیل در تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی بیش از پیش استفاده کند .

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در ادامه به اقدامات انجام شده در سال های اخیر در بقاع متبرکه استان اصفهان اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت های امامزادگان وبقاع متبرکه در سال های اخیر در سطح استان اصفهان از جمله فعالیت های بزرگ اداره اوقاف محسوب می شود که نتیجه مدیریت جهادی و استفاده از مدیران انقلابی و ولایی است که در ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان مشغول به خدمت هستند