مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در 6 سال گذشته مصرف سرانه آب خانگی 189 لیتر بوده که با حدود 20 درصد کاهش هم اکنون به 151 لیتر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز از اصفهان، امینی در نشستی با حضور مسئولان صدا و سیما مرکز اصفهان، با تاکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف امری است که طی سالیان سال تلاش و کوشش در میان اقشار مختلف جامعه محقق می‌شود، اظهار داشت: در واقع فرهنگ‌سازی کاری است که باید مستمر و درازمدت دنبال شود تا در نهایت نتیجه موردنظر حاصل شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر مدیریت مصرف مؤلفه مهم تامین آب شرب اصفهان است و بر این اساس رسانه ملی می‌تواند در امر فرهنگ سازی مصرف صحیح آب این شرکت خدماتی را یاری کند.

وی به همکاری رسانه ملی با شرکت آبفای استان اصفهان پرداخت و گفت: آبرسانی به مردم در مواقع بحرانی کاری بسیار دشوار است که خوشبختانه شرکت آبفا اصفهان به لحاظ برخورداری از نیروهای متخصص و متعهد تاکنون توانسته به خوبی این امر بسیار مهم را به درستی انجام دهد که نمونه بارز آن مهار کدورت آب به دلیل شدت بارندگی‌های اخیر و گل آلود شدن آب رودخانه زاینده رود بوده این درحالیست که مسئله کدورت آب یکی از چالش‌های اصلی صنعت آب و فاضلاب در کشور بوده که متخصصان و کارشناسان آبفای اصفهان توانستند با بهره‌گیری از دانش و تجربه این معضل اساسی صنعت را به خوبی مهار کنند؛ به‌طوری که با وجود بارندگی در بالادست زاینده‌رود و گل آلودگی آب در مسیر زاینده‌رود تا سد چم آسمان مردم با هیچ گونه قطعی آب روبرو نشدند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: هم اکنون در سطح استان 325 ایستگاه فشارسنج و در شهر اصفهان 133 ایستگاه فشارسنج به صورت آنلاین استقرار یافته تا از لحاظ کمی و کیفی آب مورد نیاز مشترکین رصد شود تا آب عادلانه میان مردم توزیع گردد.

وی با اشاره به اینکه تعامل سازنده صداوسیما و شرکت آبفا توانسته است راهکارهای فرهنگی مصرف بهینه آب را در میان مردم ترویج دهد و گواه این مدعا را در کاهش مصرف سرانه آب در بخش خانگی شاهد هستیم، تاکید کرد: به عنوان مثال در 6 سال گذشته مصرف سرانه آب خانگی 189 لیتر بوده که با حدود 20 درصد کاهش هم اکنون به 151 لیتر رسیده است.