معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موکب داران و زائرین در ایام اربعین به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

به گزارش مرورنیوز، شهامت  با اشاره به اینکه در فصل تابستان هستیم و احتمال مبتلای زائران به برخی بیماری‌ها وجود دارد، گفت: با توجه به بعد زمانی و مسافت طولانی کسانی که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند در معرض بیماری های، چون گرمازدکی، بیماری‌های گوارشی و بیماری های تنفسی قرار دارند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی این استان افزود: در کنار موکب‌ها آموزش‌های لازم به زائران داده می‌شود و همه موکب‌ها مجهز به تجهیزات پزشکی است.

وی عنوان کرد: افراد مسن، زنان باردار و کودکان از جمله کسانی هستند که در معرض این بیماری‌ها قرار دارند و باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه کفت: نوشیدن مایعات، قرار نگرفتن در معرض گرمای شدید، استفاده از غدا‌های بسته بندی و استاندارد و استفاده از آب سالم و بسته بندی شده از جمله مواردی است که زائران برای مقابله بااین بیماری‌ها باید رعایت کنند.

شهامت تاکید کرد: زائران اربعین برای خرید مواد غذایی از مراکز معتبر و دارای هویت خرید کنند چرا که احتمال مسمومیت غذایی وجود دارد و درصورت استفاده زائران از مواد غذایی مشکوک و آب یخ قطعا با مشکل بیماری‌های گوارشی و اسهال و استفراغ مواجه خواهند شد.