بهترین درصد شارژ گوشی چیزی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است. هرگز نباید اجازه دهید شارژ تلفن همراه تان به صفر برسد تا آن را شارژ کنید و شارژ کردن گوشی بیشتر از ۸۰ درصد هم ممکن است به باتری فشار وارد کند.

به گرارش مرور نیوز،  گوشی های هوشمند بسته به برندشان می توانند بین ۲ تا ۱۰ سال عمر کنند، اما طول عمر آن ها بیشتر از هر چیزی به نحوه ی استفاده ی شما از آن ها بستگی دارد. اگر از تلفن همراه تان مراقبت کنید، از باتری اش درست استفاده کنید و برنامه هایش را به روزرسانی کنید، می توانید عمرش را بیشتر کنید. اما فقط این مهم نیست که چه کارهایی را باید انجام دهید، بلکه کارهایی هم هست که هرگز نباید انجام شان دهید.

در ادامه از ۱۰ اشتباه رایج در استفاده از تلفن همراه و لپ تاپ خواهیم گفت:

 

۱- پورت شارژ تلفن همراه تان را با سوزن فلزی تمیز می‌کنید

اجسام فلزی مانند سوزن، چاقو و گیره‌ی کاغذ می‌توانند پورت تلفن همراه تان را خراش دهند و مشکلات بیشتری برایتان ایجاد کنند. یکی از بهترین چیز‌هایی که می‌توانید برای این کار از آن استفاده کنید، خلال دندان است که آنقدری کوچک هست که داخل پورت برود و همه‌ی گوشه کناره‌های آن را تمیز کند. یک گزینه‌ی مناسب دیگر اسپری‌های هوای فشرده هستند که می‌توانند گرد و خاک را با فشار هوا پاک کنند. از فوت کردن به داخل پورت با دهان خود پرهیز کنید، چون نفس شما جاوی قطرات ریز آب است که می‌تواند به تلفن همراه آسیب بزند.

۲- تلفن همراه تان را زیر آفتاب رها می‌کنید

از رها کردن تلفن همراه در حال شارژ زیر آفتاب پرهیز کنید، چون نور خورشید از شارژ شدن گوشی می‌کاهد و باعث می‌شود دیرتر شارژ شود. علاوه بر آن، صفحه‌ی تلفن همراه گرما را خیلی زود به خود جذب می‌کند و دچار اختلال می‌شود. در بدترین حالت، تلفن همراه تان می‌تواند به شدت داغ شود و برای محافظت از خود، خاموش شود.

۳- تا شارژ تلفن همراه تان به صفر نرسد آن را شارژ نمی‌کنید

بهترین درصد شارژ گوشی چیزی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است. هرگز نباید اجازه دهید شارژ تلفن همراه تان به صفر برسد تا آن را شارژ کنید و شارژ کردن گوشی بیشتر از ۸۰ درصد هم ممکن است به باتری فشار وارد کند. بهترین حالت شارژ ۵۰ درصد است که نیمی از یون‌ها لیتیوم در لایه‌ی لیتیم کبالت اکسید قرار درد و نیمی دیگر از آن در لایه‌ی گرافیت. با این حال، ممکن است این میزان برای بسیاری از ما مناسب نباشد، بنابراین سقف شارژ را روی ۸۰ درصد بگذارید.

۴- تلفن همراه تان را زیر آب می‌برید

بعضی تولید کنندگان تلفن همراه مدعی هستند که محصول آن‌ها زیر آب هیچ مشکلی پیدا نخواهد کرد، اما این امر استتثنائانی دارد. توصیه نمی‌شود تلفن همراه خود را به دلیل دائماً در آب فرو ببرید. اگر تلفن همراه تان تصادفاً در آب افتاد یا زیر باران خیس شد، ایرادی ندارد، اما نگه داشتن گوشی زیر آب به مدت طولانی ایده‌ی خوبی نیست. ۵ تا ۳۰ دقیقه زمان معقولی است.

با این حال، از فرو بردن مکرر تلفن همراه خود در آب باید پرهیز کنید. قرار گرفتن در معرض رطوبت می‌تواند به سخت افزار تلفن همراه تان آسیب بزند، امری که اگر شما را مجبور به خرید یک گوشی جدید نکند، دست کم هزینه‌ی زیادی برای تعمیر روی دست تان خواهد گذاشت.

۵- از منابع ناشناخته اپلیکیشن دانلود می‌کنید

بسیاری از افراد اپلیکیشن‌های مورد نظرشان را از منابع غیررسمی دانلود می‌کنند. اما ممکن است با دانلود کردن آن برنامه، بدافزار آسیب‌زایی هم برایتان دانلود شود. به همین دلیل همیشه باید از منابع رسمی برای دانلود اپلیکیشن‌های موبایلی خود استفاده کنید. همچنین از فعال بودن آنتی ویروس گوشی تان اطمینان حاصل کنید تا بتواند بدافزار‌هایی که قصد نفوذ به تلفن همراه تان را دارند را شناسایی کنند.

- کیبورد لپ تاپ تان را تمیز نمی‌کنید

به مرور زمان، گرد و خاک و خرده‌های غذا لا به لای کیبورد جمع می‌شوند. این مشکل زمانی تشدید می‌شود که پای لپ تاپ غذا بخورید یا حیوان خانگی داشته باشید؛ و این مسأله نه تنها برای کیبورد، بلکه بیشتر برای فن‌های لپ تاپ مضر است، چون آن‌ها را مجبور می‌کند برای درست کار کردن انرژی بیشتری صرف کنند.

در وهله‌ی اول باید کاری کنید که گرد و غبار کمتری لای کیبورده جمع شود. علاوه بر آن، محل کار و لپ تاپ تان را هم زود به زود تمیز کنید.

۷- تلفن همراه تان را با خود به دستشویی می‌برید

بردن تلفن همراه به دستشویی نه تنها غیر بهداشتی است، بلکه می‌تواند برای گوشی و خودتان هم مشکل ساز شود. ممکن است هنگام بلند شدن، تلفن همراه از دست تان به داخل دستشویی بیافتد. علاوه بر این تماس گوشی یا کابل شارژ با آب می‌تواند باعث یک شوک الکتریکی مرگبار شود.

۸- تلفن همراه تان را شب تا صبح در شارژ می‌گذارید

تولیدکنندگان تلفن همراه گذاشتن گوشی در شارژ از شب تا صبح را آسیب زا می‌دانند. دلیلش این است که وقتی شارژ به ۱۰۰ درصد می‌رسد، تلفن همراه شارژ کردن را متوقف می‌کند و وقتی شارژ به ۹۹ درصد می‌رسد، برای شارژ دوباره به تلاشی مضاعف نیاز دارد. به علاوه، همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، تولیدکنندگان تلفن همراه می‌گویند بهتر است گوشی خود را تا حداکثر ۸۰ درصد شارژ کنید، چیزی که با گذاشتن گوشی در شارژ از شب تا صبح، رخ نخواهد داد.

۹- لپ تاپ تان را از صفحه اش بلند می‌کنید

بلند کردن لپ تاپ از صفحه‌ی آن اصلاً ایده‌ی خوبی نیست، چرا که می‌تواند به قدری به آن آسیب بزند که مجبور به خرید یک لپ تاپ تازه شوید. وارد کرددن فشار زیاد به لولا‌های در لپ تاپ باعث وارد شدن فشار به تمام صفحه‌ی لپ تاپ می‌شود، امری که باعث شکستگی لولا‌ها خواهد شد. بهترین روش برای بلند کردن لپ تاپ این است که هر طرف آن را با یک دست خود بگیرید و به آرامی روی یک سطح صاف بگذارید. به خاطر داشته باشید که گذاشتن لپ تاپ روی سطح ناصاف می‌تواند باعث خم شدن آن شود.

۱۰- از شوینده‌های معمولی برای تمیز کردن صفحه‌ی لپ تاپ استفاده می‌کنید

اگر برایتان این سؤال پیش آمده که آیا می‌توانید از شیشه پاک کن برای تمیز کردن صفحه‌ی لپ تاپ تان استفاده کنید، پاسخ منفی است. مواد شیمیایی درون این شوینده، به ویژه آمونیاک برای صفحه‌ی لپ تاپ زیاد از حد قوی است. به همین دلیل باید از شوینده‌ی های مخصوص صفحه‌ی لپ تاپ، یا آب ساده و یک دستمال میکروفایبر استفاده کنید. برای این منظور، ابتدا دستمال را مرطوب کنید کنید و سپس آن را به آرامی به صفحه‌ی لپ تاپ بکشید.

علاوه بر این، نباید فشار زیادی به صفحه‌ی لپ تاپ وارد کنید، چون می‌تواند باعث سوختن پیکسل‌ها شود؛ و در آخر اینکه، تحت هیچ شرایطی از دستمال کاغذی استفاده نکنید، چون باعث خراش برداشتن صفحه‌ی لپ تاپ می‌شود.