حکیم خیراندیش، متخصص طب سنتی توصیه می کند در فصل پاییز نسبت به سرماخوردگی از جمله ورزش، نوشیدن عرق نعناع، ​​مالیدن روغن سیاه دانه به سر و مصرف روزانه 14 عدد بادام برای ریزش موی زنان اقدام کنند. او همچنین خوردن عسل قبل از صبحانه و مقدار نمک به اندازه عدس بعد از غذا را به افراد بالای 60 سال برای کاهش خلط در بدن و همچنین جویدن کامل غذا برای کاهش وزن توصیه می کند.

به گزارش مرور نیوز، حکیم خیراندیش متخصص طب سنتی با اشاره به الزاماتی که در پاییز باید انجام داد تا سرما نخوریم گفت: فصل پاییز یعنی از فصل گرما وارد فصل سرما می‌شویم و بدن آمادگی پذیرش بی هنگام سرما را نداشته دچار سرماخوردگی و حتی آنفلوآنزا می‌شود. افراد باید در فصل زمستان مراقب باد‌ها در برابر سر و بدن خود باشند. انجام بادکش و خوردن عرق نعناو همراه داشتن اسانس نعنا می‌تواند بدن را گرم نگهدارد. او افزود: ریزش موی خانم‌ها در سرما بیشتر به دلیل سردی و ضعف آن‌ها است. در مرحله اول خودشان را گرم با مصرف روزانه ۱۴ بادام و مالیدن روغن سیاه دانه روی سر خود استفاده کنند.

خیر اندیش اظهار کرد: در سن ۶۰ سالگی و بعد از آن غلبه بلغم سازی در بدن آغاز می‌شود که باتوجه به کم غذا بودن باعث چاغی در افراد می‌شود. این افراد باید عسل را ناشتا میل و مقداری نمک به اندازه عدس را بعد از غذا مصرف کنند که بلغم بدن را کاهش دهد. این متخصص طب سنتی بیان کرد: جویدن کامل غذا می‌تواند در کاهش وزن کمک کند. بوی دهان دو حالت دارد که یا مشکل از لثه بوده یا معده و برای تشخیص لثه بدون نفس می‌توان متوجه شد و برای معده برای نفس کشید. او اظهار کرد: افرادی که با زدن مسواک در ۳ وعده همچنان بوی دهان دارند باید اول تشخیص دهند از لثه بوده یا معده. برای رفع بوی معده باید بارهنگ و نعنا، مصرف عسل به صورت ناشتا و خوردن نمک قبل و بعد از غذا را انجام داد.