اگر اتاق نشیمن شما هم کوچک است و هم کم نور، می‌توانید با نورپردازی مناسب و قرار دادن یک آینه برای انعکاس بهتر نور، به بزرگ‌تر نشان دادن آن کمک کنید. رنگ‌آمیزی دیوارهای اتاق با رنگ روشن نیز می‌تواند اتاق را بزرگ‌تر نشان دهد.

به گزارش مرور نیوز، بزرگتر نشان دادن یک اتاق نشیمن کوچک مساله ای است که اغلب صاحبان خانه های کوچک با آن روبرو هستند. خوشبختانه ایده ها و ترفندهای مختلفی وجود دارند که به بزرگتر به نظر رسیدن فضای اتاق نشیمن کمک می کنند. با این حال، برخی اشتباهات رایج نیز هستند که نتیجه عکس می دهند. بنابراین اگر قصد دارید کاری کنید که اتاق نشیمن منزلتان بزرگ به نظر برسد، سعی کنید این اشتباهات را مرتکب نشوید:

 

۱- استفاده از لوازم کوچک

فضاهای کوچک لزوما با استفاده از لوازم کوچک، بزرگتر به نظر نمی رسند. به عنوان مثال قرار دادن تعداد زیادی مبلمان کوچک در اتاق نشیمن به جای بزرگتر نشان دادن فضای اتاق، موجب می شود تا اتاق شما به هم ریخته و در هم و برهم به نظر برسد. مبلمان با اندازه متناسب موجب بزرگتر به نظر رسیدن فضای اتاق خواهد شد. به عنوام مثال جایگزین کردن چندین صندلی و مبل با مبل سکشنال موجب بزرگتر به نظر رسیدن فضای اتاق نشیمن خواهد شد.

 

۲- عدم استفاده از فضای عمودی

در مکان های کوچک که فضای کف محدود هستند، یکی از بهترین راه حل ها استفاده از فضای عمودی است. قرار دادن لوازم را به فضای کف محدود نکنید. می توانید از انواع قفسه ها و شلف های دیواری برای قرار دادن لوازمی چون کتاب، مجسمه، قاب عکس و وسایل دکوری استفاده کنید.

 

۳- عدم توجه به جریان ترافیک

عبور و مرور آسان افراد در اتاق نشیمن مساله مهمی است. قرار دادن یک مبل در جلوی در ورودی می تواند عبور افراد را دچار مشکل کند و موجب ایجاد احساس ناخوشایند شود؛ یا مسدود کردن راهروها می تواند منجر به زمین خوردن افراد خانه شود. پیش از خرید مبلمان جدید یک پلان طبقاتی ایجاد کنید و نحوه ورود و خروج افراد از اتاق را مشخص کنید. این کار به شما کمک می کند تا از خرید قطعات یا قرار دادن آنها در مکان هایی که عبور افراد را مسدود می کنند، خودداری کنید.

 

۴- نداشتن نور کافی

یک فضای کوچک تاریک، کوچکتر از آنچه که هست، به نظر می رسد. نور طبیعی و مصنوعی اتاق را دلبازتر و بزرگتر جلوه می دهند. اگر اتاق نشیمن شما هم کوچک است و هم کم نور، می توانید با نورپردازی مناسب و قرار دادن یک آینه برای انعکاس بهتر نور، به بزرگتر نشان دادن آن کمک کنید. رنگ آمیزی دیوارهای اتاق با رنگ روشن نیز می تواند اتاق را بزرگتر نشان دهد. بنابراین توصیه می شود از رنگ آمیزی دیوارها با رنگ های تیره اجتناب کنید.

 

۵- بهم‌ریختگی بیش از حد

جمع و جور کردن اتاق های کوچک قطعا راحت تر از اتاق های بزرگ است. با این حال، اگر فضای اتاق شما به هم ریخته باشد، حتی کوچکتر از آنچه که هست، به نظر خواهد رسید. فضاهای کوچک نمی توانند مانند فضاهای بزرگ شلوغی را تحمل کنند و استفاده بیش از حد از لوازم مختلف در چیدمان و تزئین آن می تواند اتاق را کوچکتر از آنچه که هست، نشان دهد.

 

۶- استفاده از عناصر متعدد و غیر همسان

وجود تعداد زیاد قطعات ناهمگون در فضای اتاق، می تواند اتاق شما را در هم ریخته و شلوغ و در نتیجه کوچک جلوه دهد. بهترین قانون برای داشتن یک فضای منسجم، استفاده از چند عنصر تکراری مانند چند بالش های پرتابی یا لامپ های یکسان می باشد. این کار به شما کمک می کند تا از یکی از مشکلات رایج فضاهای کوچک، یعنی در هم ریختگی جلوگیری کنید.

 

۷- موانع بصری بیش از حد

یک اتاق کوچک، به فضای بیشتری برای تنفس نیاز دارد و چشمان شما باید بتوانند با کمترین تلاش تمام اتاق را ببینند. فضا را با موانع بصری متعدد مانند انواع مبلمان، صندلی و لوازم تزئینی شلوغ نکنید تا چشمان شما بتواند به راحتی تمام فضای اتاق را ببیند.