با آغاز زمستان در اکثر نقاط نیمکره شمالی هوا سردتر و بیرون رفتن و لذت بردن از هوای تازه دشوارتر می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، ا آغاز زمستان در اکثر نقاط نیمکره شمالی هوا سردتر و بیرون رفتن و لذت بردن از هوای تازه دشوارتر می‌شود. این شرایط برای میلیون‌ها نفر که خارج از منزل و در هوای آزاد ورزش می‌کنند، می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

دکتر «الکسیس کالوین»، استاد جراحی ارتوپدی در سامانه سلامت «مانت سینای» (Mount Sinai Health System) در نیویورک، نکاتی را برای ورزش کردن در فضای باز، حتی در ماه‌های سرد زمستان با نشریه «فاکس نیوز دیجیتال» به اشتراک گذاشت که در ادامه می‌خوانید.

 

لباس مناسب بپوشید
اولین نکته‌ای که دکتر کالوین به آن اشاره می‌کند، پوشیدن لباس مناسب است. او می‌گوید برای فعالیت‌های زمستانی، لایه‌بندی لباس به سازگاری با تغییرات بدن هنگام گرم کردن اولیه، توجه به رطوبت و دفع آن هنگام تعریق و محافظت در برابر باد، برف، باران و سرما کمک می‌کند.

این جراح ارتوپد متخصص مشکلات زانو و شانه و لگن معتقد است که لایه زیرین لباس باید از جنسی باشد که بتواند رطوبت بدن را بگیرد، سپس یک لایه میانی عایق باید پوشید و لایه بیرونی باید ضدباد و ضدآب باشد.

او همچنین می‌گوید کسانی که در هوای سرد در فضای باز ورزش می‌کنند، باید از پوشاکی استفاده کنند که دست و پا را گرم نگه می‌دارند، زیرا این نواحی بدن، گرما را زودتر از دست می‌دهند.



مراقب وضع آب‌وهوا باشید

به نوشته ایندیپندنت، کالوین می‌گوید توجه به وضع آب‌وهوا و احتیاط در بیرون رفتن، اگر بیرون خیلی سرد است و به‌خصوص اگر مشکل آسم دارید، مهم است.

به گفته او، هوای سرد گاهی می‌تواند باعث آسم شود و برای کسانی که می‌خواهند در فضای باز ورزش کنند، آسم می‌تواند مضر و آسیب‌رسان باشد.

برای جلوگیری از این مشکل، او به ورزشکاران توصیه می‌کند گرم کردن اولیه را در داخل خانه انجام دهند و پس از بیرون آمدن از خانه، بینی و دهان را با ماسک یا شال بپوشانند.

کالوین همچنین معتقد است اگر هوا خیلی سرد است، یا وضع هوا خوب نیست، شاید بهتر باشد یک روز استراحت کنید.



بدن خود را قبل از خروج از منزل گرم کنید

به گفته کالوین، مهم است که قبل از ترک خانه مطمئن باشید بدنتان گرم و آماده صرف انرژی فراوان است. به گفته او، گرم کردن با حرکات کششی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از بیرون رفتن، برای آماده کردن بدن و ورزش کردن در هوای آزاد مهم است.

کالوین که همچنین مدیر ارشد پزشکی مسابقات تنیس آزاد است، حرکت‌های ورزشی ساده‌ای مانند نرمش‌های دایره‌ای بازو، بالا آوردن زانو و پروانه را برای فعال کردن عضلات بزرگ و افزایش ضربان قلب مناسب می‌داند.



پیاده‌روی طولانی گزینه خوبی است

کالوین می‌گوید اگر برای تمرین کامل انگیزه ندارید، به پیاده‌روی طولانی بروید.

به گفته او، اگر در جایی زندگی می‌کنید که برف زیادی می‌بارد، سعی کنید از امکانات طبیعت استفاده کنید. از این فرصت استفاده کنید و نوع جدیدی از تمرین را امتحان کنید، مانند دویدن در طبیعت، اسکی یا پاتیناژ روی یخ.



کفش مناسب بپوشید

و نکته پنجم اینکه مهم نیست چه تمرینی می‌خواهید در فضای باز انجام دهید، ولی مطمئن شوید که کفش مناسبی دارید.

کالوین توصیه می‌کند کفشی انتخاب کنید که زیره مناسبی داشته باشد تا روی برف و یخ سر نخورید و آسیب نبینید. او همچنین توصیه می‌کند در پیاده‌روی روی زمین یخ‌زده، پله‌ها، یا جاده‌ها محتاط باشید.