رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان گفت: باید نگاه ویژه‌ای به زیرساخت های ارتباطی در استان زنجان صورت بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی خاتمی ظهر دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی دو خطه کردن راه آهن زنجان- قزوین دارای پیشینه تاریخی بسیار غنی و قدیمی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است، افزود: استان زنجان از یک محرومیت تاریخی در بخش راه رنج می برد و باید این امر به شکل مطلوب رفع شود و به دلیل عقب افتادگی، در ارتباطات بین استانی و درون استانی مشکلاتی داشتیم.

وی با بیان اینکه استان‌های همجوار علاقه مند به توسعه ارتباطاتی زنجان هستند، ادامه داد: باید نگاه ویژه‌ای به زیرساخت های ارتباطی در استان زنجان صورت بگیرد.

خاتمی گفت: توسعه استان در بخش‌های مختلف با توسعه راه‌های مواصلاتی ایجاد می‌شود و باید نگاه ویژه‌ای از این راستا به استان شود.

نماینده مردم ماهنشان، ایجرود، قلتوق و بوغداکندی گفت: استان زنجان با وجود اینکه قطب کشاورزی به شمار می‌رود ولی با این وجود توسعه تام و کامل استان با کشاورزی امکان‌پذیر نیست و باید به توسعه راه‌های مواصلاتی به عنوان یک امر ضروری در توسعه استان توجه کرد.

خاتمی افزود: امیدوار هستیم، حق مردم کشور به خوبی ادا شود و اجرای پروژه‌هایی چون توسعه ایستگاه راه‌آهن استان زنجان و آغاز عملیات اجرایی دو خطه کردن راه‌آهن موجب مباهات است.

وی ادامه داد: همه استان‌های مجاور استان زنجان علاقمند به توسعه ارتباطات هستند و شهرسازی ما نیز از شرایط لازم برخوردار نبوده است.

خاتمی با بیان اینکه ساماندهی و مبلمان شهری در مرکز استان زنجان مشکلاتی دارد، افزود: رطوبت در این شهر زنجان آزاردهنده بوده و نیازمند توجه جدی است.