مجلس شورای اسلامی با تصویب لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی موافقت کرد.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس ماده واحده این لایحه، موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی مشتمل بر یک مقدمه و ۹ ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود. همچنین بر اساس تبصره ذیل آن در اجرای مواد ۷ و ۸ این موافقتنامه به ترتیب رعایت اصول ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی الزامی است.

بر همین اساس، با توجه به اهمیت گسترش روابط اقتصادی در توسعه کشورها و نظر به ثمربخش بودن استقرار بستر قانونی برای فعالیت‌های مربوط بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی و به منظور ایجاد تسهیلات مناسب درر وابط اقتصادی بین دو کشور و نیز در جهت ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه و تحکیم مناسبات میان آنها لایحه مذکور برای طی مراحل قانونی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

مجلس شورای اسلامی با ۱۳۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر با تصویب لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی موافقت کرد.