وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آمار تولید داخل نیز افزایش داشته است. در هشت ماه اول امسال تولید فولاد، مس، سیمان، سرامیک، دارو، منابع غذایی، پوشاک، روغن و مجموع تولیدات پتروشیمی افزایش یافته است.

به گزارش مرور نیوز، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه جواز تأسیس واحدهای تولیدی ۱۶ درصد و پروانه بهره‌برداری از واحدهای تولیدی ۸ درصد افزایش داشته است، گفت: آمار تولید داخل نیز افزایش داشته است. در هشت ماه اول امسال تولید فولاد، مس، سیمان، سرامیک، دارو، منابع غذایی، پوشاک، روغن و مجموع تولیدات پتروشیمی افزایش یافته است. تقاضای ایجاد واحدهای تولیدی نیز افزایش داشته است. مصرف برق این واحدها نیز شش درصد رشد داشته است. البته در برخی کالاهای خاص کاهش تولید هم داشته‌ایم اما در مجموع تولید ما افزایش داشته است.

وی در ادامه درباره تولید خودروهای برقی نیز گفت: تولید این خودروها یکی از برنامه‌های اصلی ما است و به جد پیگیری می‌شود. مپنا و چند شرکت دیگر در این زمینه فعال هستند ولی تحقیقات در این زمینه زمان‌بر است. البته قیمت خودروهای برقی هم باید به مرحله تجاری‌سازی برسد که مردم توان خرید آن را داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات این وزارتخانه برای کنترل قیمت‌ها پس از افزایش قیمت بنزین خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ما این بود که افزایش نرخ بنزین اثر واقعی و همچنین روانی داشته باشد و عده‌ای هم دنبال سوءاستفاده باشند. البته اثر واقعی در اکثر کالاها یا وجود ندارد یا آنقدر ناچیز است که می‌توان آن را نادیده گرفت اما در حوزه خدمات اثر واقعی وجود داشته است که ما هم نظارت داشته‌ایم و تا جایی که توانسته‌ایم مانع افزایش قیمت‌ ها شده‌ ایم.

وی ادامه داد: در همین مدت پرونده‌هایی که به تعزیرات فرستاده‌ایم رشد چند صد درصدی داشته است. کنترل و نظارت ما تداوم دارد.