نماینده مردم اصفهان در مجلس معتقد است عجله در اجرای برجام باعث سوءاستفاده طرف مقابل و بهره‌برداری آنها از نقاط مبهم سند برجام به نفع تحریم‌ها علیه ایران شده است.

به گزارش مرور نیوز، احمد سالک با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی دریایی ارتش مبنی بر نقض برجام با تمدید تحریم‌های ده ساله از سوی آمریکا و ایجاد مشکلات در توافق هسته ای به علت عجله گفت: مقام معظم رهبری بارها در جریان مذاکرات هسته ای موارد خطوط قرمز را مطرح فرمودند و در اصل مذاکره ابتدا مخالفت داشتند اما بعد از موافقت 9 شرط را نیز برای اجرا قرار دادند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حضرت آیت الله خامنه ای هنگام اجرای برجام نیز مطالبی را مدام گوشزد می کردند، اظهار کرد: اکنون سوال این است که چرا تیم مذاکره کننده هم در جریان توافق و هم در اجرای برجام عجله کرد تا جایی که امروز قلب راکتور اراک را برداشته اند و تولید 20 هزار سانتریفیوژ به 5 هزار رسیده همچنین در حوزه آب سنگین با مشکل روبرو شده ایم.

وی افزود: مشکلاتی که امروز در حوزه توافق هسته ای داریم به خاطر عجله ای است که بعضا در امور انجام می دهیم و خود را دچار گرفتاری می کنیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون تیم مذاکره کننده و حتی هیأت نظارت بر اجرای برجام که باید بر حسن اجرای آن ازسوی طرف مقابل نظارت می کرد، باید پاسخگو باشند که با بدعهدی آمریکا چه کرده اند البته مورد اصلی به خاطر نقاط ابهامی است که از ابتدا در سند برجام وجود داشت و امروز آمریکا با استفاده از آن تحریم‌ها را تمدید می کند اما آن را نقض برجام نمی داند.