رئیس جمهور گفت: امروز قهرمانان جامعه ما در قدم اول آن‌هایی هستند که در بیمارستان‌ها فعالیت می‌ کنند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: این هفته را باید به نام امام راحل(ره) بنامیم. هفته ای که روز رحلت آن بزرگوار است و هم روزی است که مردم برای حفظ جان امام فداکاری کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: در روز ۱۵ خرداد مردم با قیام خود در شهرهای مختلف فداکاری و شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب کردند. شاید اگر آن حرکت مردمی نبود احتمالا جان امام (ره) در خطر می‌افتاد. امام(ره) ۱۶ سال رهبری یک نهضت و انقلاب مردمی بزرگ را بر عهده گرفت و او در این رهبری را انقلاب را به پیروزی نهایی رساند.

او ادامه داد: کار دیگر امام این بود که در مقابل تجاوز کشور دیگر یعنی دوران ۸ ساله دفاع مقدس، را رهبری کرد و به پیروزی برساند و کار دیگر امام این بود که حکومت اسلامی را تشکیل داد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) نهادهای اصلی انقلاب را با رأی مردم در همان سال اول انقلاب تشکیل داد. ۳۱ سال از رحلت امام می‌گذرد و مردم عشق به امام را ادامه دادند و خلف صالح ایشان همان پرچم را نگه داشته‌اند.

* امروز با شرایط جدیدی در دوران کرونا مواجه هستیم 

رئیس جمهور در مورد موضوع کووید ۱۹ گفت: امروز با شرایط جدیدی در دوران کرونا مواجه هستیم که شاید برای سال‌ها ادامه یابد. زندگی ما محدود شده و بخشی از آن مجازی شده است. ما دیگر به این زودی‌ها نمی‌توانیم وقتی به هم می‌رسیم با یکدیگر دست بدهیم.

او بیان کرد: ما مثل گذشته که ده یا بیست نفر دور هم بشینیم و گل بگوییم و گل بشنویم برای ماه‌ها این کار را باید ترک کنیم. کسی که مبتلا به این ویروس شد باید بگوییم خود را قرنطینه کنند. این دوران از اسفند و فروردین سخت‌تر است، زیرا آن موقع بسیاری علائم بیماری مثل سرفه را داشتند، اما الان شکل بیماری عوض شده و برخی نشانه‌های بالینی ندارند.

روحانی تصریح کرد: کار ما امروز یک مقداری سخت‌تر از گذشته شده است. خیلی چیز‌ها در جامعه ما در حال تغییر و تحول است. برخی از اقشار در کشور ما قهرمان ساز بودند؛ امروز قهرمانان جامعه ما در قدم اول آن‌هایی هستند که در بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس جمهور گفت: چون واکسن و داروی قطعی نداریم ویروس در جامعه میچرخد؛ به یک استان می‌رود و بعد خسته می‌شود و به جای دیگر می‌رود. در این شرایط سامان دادن به زندگی و اقتصاد مردم از مسائل مهم است. در بخش تولید دچار یک تفاوت زیاد در اسفند و فروردین نیستیم، اما در بخش خدمات اختلافی وجود داشت. ما نمیخواهیم بگوییم به سفر نروید، اما با کرونا زندگی کنید و با احتیاط کامل.

او با اشاره به پایش روزانه ویروس کرونا اظهار کرد: دنیا هم شبه همین معیار‌ها را دارد. تعداد مبتلایان روزانه اعلام می‌شود. تعداد مبتلایان برای مردم نگران کننده نباشد. این تعداد بر مبنای تست است. پس نگران نشویم این ابتلا و آمار، چون بر مبنای تست است به نفع اینده است که از آلودگی دیگران جلوگیری می‌کند. اما در عین حال مراقبت کامل و سخت را باید انجام دهیم.