معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: امروز تفکر انقلاب اسلامی در میان مردم دنیا ترویج یافته است و بسیاری از مردم دنیا که خواستار آزادی، نجات از سلطه غرب و نژادپرستی هستند از انقلاب اسلامی نیز حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری موج،  سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه در حاشیه برگزاری یادواره شهدای ترور 15 تیرماه سال 1360 در گیلان از جمله‌ «علی اخوین انصاری» و «علیرضا نورانی» گفت: امسال شاهد هستیم که یادواره شهید انصاری و نورانی با توجه به شیوع کرونا در شرایط متفاوت و از طریق رسانه برگزار شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی تنها استاندار شهید کشور «علی اخوین انصاری» خاطرنشان کرد: شهید انصاری تندیس اخلاص بود و با تمام وجود برای تعالی جامعه، اسلام و پیشبرد آرمان‌های بزرگ الهی خدمت و از همان دوران نوجوانی مبارزات سیاسی و مذهبی خود را آغاز کرد.

سردار نقدی با بیان اینکه شهید انصاری به‌سبب مبارزات انقلابی‌اش تحت تعقیب دشمنان قرار گرفت، ولی این سبب نشد که از مبارزات خود دست بکشد، گفت: این شهید بزرگوار حتی زمانی‌که در آمریکا تحصیل می‌کرد، علیه رژیم شاه فعالیت‌های چشم گیری داشت و پس از آن به لبنان آمد و با شهید چمران ملاقات کرد و در زمان پیروزی انقلاب نیز دفاع از رساله دکترای خود را نیمه‌تمام گذاشته و به ایران بازگشت زیرا می‌دانست که این انقلاب به او نیاز دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: شهید انصاری امروز تنها استاندار شهید کشور است و این مزد اخلاص و فداکاری‌اش در قِبال انقلاب است؛ در آن شرایط سخت به مردم خدمت می‌کرد و به تعلقات دنیا وابستگی نداشت و مردم به او بسیار احترام می‌گذاشتند و او نیز با مردم بسیار رفیق و مأنوس بود.

وی با اشاره اخلاص، ساده‌زیستی، روحیه خدمت به مردم و رفتار بسیار خوب شهید انصاری با بسیجیان، پاسداران و مردم گفت: در آن‌ زمان، ضدانقلاب‌ها طی برنامه‌ای از پیش تعیین شده می‌خواستند در یکی از خیابان‌های رشت تجمع کنند در همین زمان شهید انصاری از پشت رادیو به مردم گیلان گفت که این‌ها می‌خواهند علیه انقلاب تجمع کنند برعلیه آنان به‌پاخیزید و در مقابلشان بایستید.

سردار نقدی افزود: همزمان با فراخوان انقلابی این شهید بزرگوار بسیاری از مردم، جوانان انقلابی و ولایتمدار گیلان و حتی روستاییانی که با بیل و داس آمدند و در آن خیابان جمع شدند و آن خیابان به‌حدی از جمعیت پرشور انقلابی پُر شد که ضد انقلاب حتی جرأت تحرک در آن روز پیدا نکرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران یاد شهید بزرگوار علیرضا نورانی معاون عمرانی شهید انصاری را نیز گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهید انصاری به عشق اسلام، انقلاب و مردم خدمت می‌کرد و حتی وصیت‌نامه‌اش سرشار از دعوت به اسلام است؛ او بارها تهدید به ترور شد حتی روز قبل از شهادتش تهدیدش کردند تاجایی‌که به همسرش گفت" که من احساس می‌کنم فردا شهید می شوم" اما همچنان در مراسمات و سخنرانی‌ها شرکت می‌کرد و می‌گفت ما را از شهادت نترسانید من هر روز غسل شهادت می‌کنم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه امروز لازم است که افکار و رفتار شهدایی همچون شهید انصاری و نورانی در بین مسئولان و مردم احیا شود، خاطرنشان کرد: امروز برای ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌ها باید بتوانیم از زندگی و رفتار شهیدان انصاری و نورانی درس بگیریم و مسیر آنان را ادامه دهیم.

سردار نقدی افزود: امثال شهید انصاری‌ها در شرایطی مقابل نفاق و استکبار جهانی ایستادگی کردند که انقلاب اسلامی تنها بود؛ اما امروز تفکر انقلاب اسلامی در میان مردم دنیا ترویج یافته است و بسیاری از مردم دنیا که خواستار آزادی، نجات از سلطه غرب و نژادپرستی هستند از انقلاب اسلامی نیز حمایت می‌کنند.