یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دانشجویان همواره مظهر عدالت‌طلبی بوده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، محمدمهدی برومندی طی نطق میان دستور امروز خود در جلسه مجلس با تبریک 16 آذر و روز دانشجو، گفت: دانشجویان در هماره تاریخ مظهر عدالت‌طلبی بوده‌اند و جنبش دانشجویی در کشور و در تاریخ شناخته شده خود ضد استکبار و استبداد و به شدت عدالتخواه بوده است.

وی تصریح کرد: 16 آذر با پیشینه تاریخی حادثه 16 آذر سال 32 به ما می‌گوید که مردم و دانشجویان در مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا بوده و اثبات کرده‌اند که آمریکا با سیاست‌های استکباری خود سعی داشته که بر سرنوشت ملت‌ها تسلط داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: امروز سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه بی‌ثباتی منطقه را موجب شده و از سوی دیگر گروه تروریستی تکفیری داعش مورد حمایت آمریکا است. امروز موشک‌هایی که در اختیار داعش قرار دارد و ساخت آمریکا است را چه کسی در اختیار آنها قرار داده است؟

نماینده مردم مرودشت در ادامه اظهار کرد: بی‌صداقتی آمریکا در برجام برای همه ملت‌ها و دولت‌های جهان آشکار شد و توافق حقوقی و بین‌المللی که اعضای گروه 1+5 با ایران امضا کردند اینک با تصویب قانون داماتو قانون‌شکنی و زیاده‌گویی آمریکا بر همه آشکار شد که برجام را آشکارا نقض کردند.

وی با بیان اینکه رهبری بارها گفته بودند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، گفت: امروز این پیش‌بینی اتفاق افتاده است اما با توجه به قانون اقدام متقابل  همه مسئولین و قوای کشور باید در این زمینه تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

نماینده مردم مرودشت همچنین به مسائل حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: اشتغال مهمترین موضوع کشور است، باید اقدام عاجل و عملی برای آن انجام شود.