نماینده مردم محلات در مجلس گفت: دانشجو افسر میدان سیاست است نه سرباز و فرمانبر جریان‌های سیاسی.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در نطق میان دستور امروز مجلس با تبریک روز دانشجو، گفت: ۱۶ آذر یادآور مبارزه بی‌امان با مستکبران و فریاد بلند حق‌طلبی جنش دانشجویی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشدار داد: امروز جنبش دانشجویی با دو خطر روبرو است؛ اول اینکه برخی دانشجو را سیاه‌لشکر جریان‌های سیاسی می‌دانند. نگاه شیفتگان غرب و لیبرال‌ها صرفا به جنش دانشجویی نگاه ابزارگرایانه است در حالی که دانشجو افسر میدان سیاست است نه سرباز و فرمانبر جریان‌های سیاسی.

وی ادامه داد: خطر دوم، انحراف جنبش دانشجویی از پرسشگری و مطالبه‌گری است. پرت کردن حواس دانشجویان از مطالبه‌گری، شگردی است که برخی طرح‌دستان میدان سیاست برای فرار از پاسخگوی بدان متمسک شده‌اند. برجسته‌سازی مسائل حاشیه‌ای و پررنگ‌کردن امور فرعی در این راستا ارزشیابی می‌شود.

سلیمی بدعهدی آمریکا در برجام نشان داد گره زدن سرنوشت کشور به سراب غرب امری خسارت‌بار است. برجام تجربه‌ای ماندگار و درسی تلخ برای ملت بزرگ ایران شد. باید برجام و تحلیل دقیق آن در دانشگاه‌ها تدریس شود تا ابد فرزندان‌مان بدانند تکیه بر استوانه پوشالی غرب خیانتکار نمی‌تواند ما را به ساحل نجات برساند. برجام نشان داد بدعهدی در ذات آمریکا و غرب نهفته است. خوش‌خیالی است اگر تصور کنیم عنصر بدعهد صرفا آمریکاست و سایر شرکاء مذاکره موجوداتی نجیب و سر به راهند. چرا سایر اطراف مذاکره در مقابل بدعهدی و نقض صریح برجام مهد سکوت بر لب گرفته‌اند؟ آیا این علامت آشکاری برای تقسیم کار بین ۱+۵ نیست؟

این عضو فراکسیون ولایت مجلس افزود: چه ساده‌دل هستند کسانی که بین جناح دمکرات و جمهوری‌خواه آمریکا تفاوت قائل می‌شوند. امضای مصوبات جدید مجلسین آمریکا توسط اوباما نشان داد که وی نه تنها فردی با هوش و مودب نیست بلکه شیادی است که لبخند موذیانه دشنه زهراگین خود را در قلب حریف فرو می‌کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: امروز و در شرایط جدید به انسجام ملی و هم‌داستانی همه دلسوزان و جناح‌ها نیازمندیم. کوبیدن بر طبل تفرقه بازی در زمین دشمن مکار و حیله‌گری است که به دنبال تحمیل خود از طریق برجام و امثال برجام است. مجلس شورای اسلامی باید بعد از این همه موارد نقض برجام، ۸۱ بیانیه و ۱۱ مصوبه جدید توسط آمکریکا استفسار کنند؛ چرا در تاکنون قانون اقدام متقابل اجرا نشده است؟ آیا ۲۸ شرط رهبری در برجام رعایت شد؟ چه زمانی به مرز ۱۹۰ سو که در قانون مذکور به آن اشاره شد، دست پیدا می‌کنیم؟ راستی ذخائر اورانیوم ۲۰ و ۵ درصد که به خارج منتقل شد یا اکسید شد در چه فاصله‌ای احیا می‌شود؟

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: راکتور اراک و ذخائر آب سنگین و استفاده از نسل‌های پیشرفته سانتریفیوژ چه زمانی به نقطه اول باز می‌گردد؟ چرا اقدامات‌مان گام به گام نبوده است؟

وی با تشکر از دست‌اندرکاران موضوع هسته‌ای، گفت: همکاران نماینده ما باید در ایفای وظیفه نظارتی خود کوشا باشیم و اجازه ندهیم حقوق ملی در لفافه برخی بیانیه‌های سیاسی به فراموشی سپرده شود.

سلیمی خطاب به قوه قضاییه رسیدگی به پرونده نجومی‌بگیران با سرعت تمام را خواستار شد و افزود: گردن کلفتی برخی که به پرخوری از بیت‌المال عادت کرده‌اند مایه شرمساری است و البته حمایت تلویحی برخی دیگر از طیف از  ما بهتران موجب سرافکندگی است. چرا با تمسک به مستندان شبه‌قانونی این دست‌اندازی‌ها توجیه می‌شود؟ ای کاش برای یک بار هم که شده قانون از کجا آورده‌ای اجرا می‌شد. ما را چه شده برای امور حاشیه‌ای آدم و عالم را به صف می‌کنیم اما در برابر دستبرد به حقوق ملت و فقرا تحرک لازم را نداریم؟