'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی در صدر یک هیات بلندپایه هفته آینده برای مذاکره با مقامات بلندپایه کشورمان عازم تهران می شود.

به گزارش مرور نیوز، دولت اندونزی روز جمعه اعلام کرد رئیس جمهوری این کشور جنوب شرق آسیا در یک سفر رسمی از 12 تا 13 دسامبر (22 و 23 آذر) از هند دیدن می کند و پس از مذاکره با مقام های این کشور 14 دسامبر (چهارشنبه 24 آذر ماه) در تهران با مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران مذاکره خواهد کرد.
دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان سال گذشته به جاکارتا سفر و با مقام های این کشور برای توسعه همکاری های دو جانبه مذاکره کرد و توافقاتی به منظور افزایش مناسبات اقتصادی پس از برجام اتخاذ شد.
به نوشته تارنمای 'مترو تی.وی' نخست وزیر هند نیز اکتبر سال 2013 میلادی از اندونزی دیدن کرده بود.
این تارنما نوشت: ایران کشوری با ذخایر انرژی بالا است و تنوع شرکای تجاری اندونزی در بخش انرژی برای امنیت ملی بخش انرژی بسیار با اهمیت است.
براساس این گزارش، دیدار رئیس جمهوری اندونزی از ایران برای افزایش همکاری در زمینه های نفت و گاز، همکاری در بخش مدیریت حوزه نفتی و سرمایه گذاری ایران در بخش پالایشگاه اندونزی صورت می گیرد.
تارنمای مترو اندونزی تاکید کرد همکاری های اقتصادی جاکارتا و تهران پس از تصویب طرح جامع اقدام مشترک (برجام) در حال توسعه است.
این تارنما نوشت سفر رئیس جمهوری اندونزی به هند و ایران با توجه به ظرفیت های بالای این دو کشور برای همکاری ها از اهمیت زیادی برخوردار است.
هند بزرگترین شریک تجاری اندونزی در جنوب آسیا است و یکی از 4 شریک بزرگ این کشور در جهان است.
ارزش تجاری اندونزی و هند سال گذشته میلادی 14 میلیارد و 450 میلیون دلار ثبت شد.
در همین حال میزان سرمایه گذاری هند در اندونزی است 43 درصد از سرمایه گذاری هند در آ. سه.آن است.