معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که صهیونیست ها وبرخی کشورهای نابخرد منطقه فکر می کنند با اعمال فشار به ایران می توانند این کشور را دچار درگیری کنند، گفت: نخست وزیر انگلیس در کشور عربی حاشیه نشین خلیج فارس دعوت می شود تا در جلسه ای علیه ایران صحبت کند، این کارها تحقیر خود آن کشورها است.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری روز شنبه در هفتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگ منطقه است، آیا با چنین صحبت هایی می توانید حریف ایران شوید؟.
وی تصریح کرد: امنیت و ثبات ایران از ملت، تاریخ و سیاستش سر چشمه می گیرد و این موردی نیست که کسی بخواهد از این کشور بگیرد.
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد:بنابراین باید حتما تعامل خوب و دقیقی با دنیا تعریف کنیم و آن را پیش ببریم که این راه برای توسعه وپیشرفت کشور ضروری و شدنی است و ایران امروز برای توسعه در مسیر صحیحی قرار گرفته و وظیفه دولت ایجاد بستر توسعه است.
جهانگیری به تحولات نگران کننده جهانی اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی که در غرب می افتد و تغییراتی که در افراد و حکومت های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پیش می آید چهره های خشن و جنگ طلب که سرکار می آید به ملت و مردم ایران هشدار می دهد که باید مواظب تصمیم گیری ها باشند و هر اقدامی بر مبنای عقلانیت و منافع ملی کشور باشد. 
وی یادآور شد: هیچ حرکت احساسی که زمین بازی برای دیگران ترسیم کند نباید اتفاق بیفتد چراکه امنیت امروز برای بسیاری از کشورها تبدیل به یک آرزو شده و برای دشمنان ایران عجیب است، چطور با وجود داعش در منطقه امنیت ایران از بین نرفته است.
معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مسایل و مشکلات ملی کشور با اجماع کامل قابل حل است و وحدت نظر میان قوای سه گانه و دستگاه های رسمی کشور می تواند مشکلات را به هر میزان که دشوار باشد به نحو مطلوب حل کند.
جهانگیری ادامه داد: اگر مصالح ملی تبدیل به دعوای سیاسی، جناحی و گروهی شود دود آن به چشم مردم و ملت می رود.
وی با یادآوری این که ایران در شرایط مطلوبی در سطح منطقه پر التهاب خاورمیانه قرار دارد، اظهار داشت: در این منطقه به دلایل متعدد تمام منطقه به خون، آشوب و کشتار آلوده شده و جهان اسلام و مسلمانان گرفتار مسائل پیچیده شده اند.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: هر روز خون مسلمانان و مردم بیگناه ریخته می شود ، نا امنی و ناآرامی سبب شده تا ثبات به آرزوی طول و دراز تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، هفتمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سالن شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
در این اجلاس محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، سید محمود نوابی رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی و علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران حضور داشتند.
پنج تن از نمایندگان اتاق اصناف ایران در ابتدای این جلسه مسایل و مشکلات اصناف را مطرح کردند.