آیت‌الله نوری همدانی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات ایرانی نخست وزیر انگلیس واکنش نشان داد.

به گزارش مرور نیوز، جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به قم با آیت‌الله نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

این مرجع تقلید در دیدار نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات ترزا می، نخست وزیر انگلیس، اظهار کرد: این برای ما خیلی سنگین است که نخست وزیر انگلیس علیه ما در بحرین و در جمع کشورهای حاشیه خلیج فارس سخن بگوید و به آنها دلگرمی بدهد و بگوید که ما با شما هستیم. ما باید جلوی اینگونه نفوذها را بگیریم.

وی افزود: در همین ایام وزیر دفاع آمریکا نیز در بحرین سخنانی را مطرح کرد و گفت که آمریکا می‌خواهد رهبر منطقه باشد. اینها در سوریه جنگ‌های نیابتی به وجود آورده‌اند و ایادی آنها در یمن دست به کشتار می‌زنند. در چنین شرایطی نیاز به یک فرهنگ قاطع و قوی احساس می‌شود که در میان مردم اشاعه یابد و دشمنان جرأت پیدا نکنند میدان‌داری کنند. نباید ببینیم که «ترزا می» علیه ما در بحرین حرف می‌زند. ما باید بتوانیم فرهنگ‌مان را در دنیا و در برابر دشمنان بشریت اشاعه دهیم و با قدرت و ایستادگی خود آنها را سر جای خودشان بنشانیم.