رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت روز قدس، دفاع از فلسطین را دفاع از «گفتمان مقاومت» دانست و تاکید کرد: فعالانه برای شکست کید و مکر دشمن و رذالت‌های صهیونیست‌ها جهاد خواهیم کرد.

به گزارش مرور نیوز، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت روز قدس ، دفاع از فلسطین را دفاع از «گفتمان مقاومت» دانست و تاکید کرد: فعالانه برای شکست کید و مکر دشمن و رذالت‌های صهیونیست‌ها جهاد خواهیم کرد.

 متن پیام سردار جلالی به شرح زیر است:

«به نظر می‌رسد در عصر کنونی، کمتر روزی است که مانند روز جهانی قدس توانسته باشد ملت‌ها، گروه‌ها و قشرهای مختلف جهان را حول یک هدف واحد، هم‌صدا و همراه کرده باشد. این تدبیر، دوراندیشی و دشمن‌شناسی معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) بود که سبب شد روز جهانی قدس به روز فریاد همه ملت‌های آزاده در برابر سیاست‌های تفرقه‌انگیز تبدیل شود.

جالب آنکه نه تنها تلاش‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل برای کمرنگ‌کردن این روز بزرگ میسر نشد بلکه با رسواشدن توطئه‌گران، هر سال بر رونق آن افزوده و بر شمار آزاده‌اندیشان و هواداران این روز بزرگ اضافه شده است. در واقع امروز مسئله آزادسازی فلسطین تبدیل به یک مطالبه جهانی شده است.

واقعیت این است که دفاع از فلسطین نه فقط دفاع از یک محدوده جغرافیایی بلکه دفاع از یک گفتمان به نام «مقاومت» و جهادی است برای مقابله با گسترش نفوذ و سلطه خطری اخلاقی، سیاسی و اقتصادی بزرگ بنام صهیونیسم برای جامعه‌ بشری است. در واقع مسئله فلسطین جزو ذات انقلاب اسلامی است.

در حقیقت فریادی که در روز قدس از گلوی هر انسان آزاده‌ای شنیده می‌شود نه فقط از داغ غصب فلسطین و قدس شریف که تاکیدی بر وجوب ایستادگی و مبارزه در برابر دشمنی غاصب و کودک‌کش است. روز قدس هر سال محکی است برای سنجش آزادگی ملت‌های جهان تا عیار آن‌ها مشخص شود و سیه‌رویان رسوا و دوست از دشمن بازشناخته شوند.

ظهور انقلاب اسلامی جریان منطقه را به نفع فلسطین رقم زده است و بدون شک دلیل پافشاری امام(ره) و رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز و دفاع صریح ایشان از مسئله فلسطین و قدس شریف نیز همین بوده و هست که دفاع از فلسطین دفاع از مقاومت و دفاع از مقاومت دفاع از اسلام ناب محمدی است که صلاح و مصلحت کشور ما و همه امت واحد اسلامی در حفاظت و تقویت آن است.

آزادی قدس، آرمان مکتب خمینی کبیر و مکتب سلیمانی است و ما به کلام رهبر، مولا و مقتدای‌مان ایمان داریم که فرمودند انتفاضه مسجدالاقصی یکی از آیات الهی است و جنایتکاران روسیاه را به شدت مجازات خواهد کرد. «ما ایمان داریم که اسلام سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزین پس خواهد گرفت» و خودفروشی برخی کشورهای عربی و معامله تلخ با رژیم صهیونیستی جریان پیروزی فلسطین را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. ما ایمان داریم که زنده نگاه داشتن یاد و آرمان سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی و امتداد عملیات انتقام از دشمن و آزادی قدس دو مفهوم و بال جدا نشدنی است.

امسال اما روز قدس، در شرایط متفاوتی برگزار می‌شود. نخست آنکه دشمن در دوران فشار حداکثری تمام تلاش خود را کرد تا ایران را از یک کشور انقلابی به یک کشور سازشکار تبدیل کند اما نتوانست و جلوه‌های پیروزی ملت ایران آرام آرام در حال ظهور و بروز است.

صهیونیست‌ها در این خیال خام هستند که می‌توانند به اقتدار جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد کنند و در حاشیه امن جا خوش کنند گویا فراموش‌ کردند که «دوران بزن در رو تمام شده است». زهی خیال باطل که پاسخ درست جنایت هایشان را در زمان درست دریافت خواهند کرد و سیلی از جبهه مقاومت دریافت خواهند کرد که طنینش گوش فلک را کر خواهد کرد.  

در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم الشأن آزادسازی قدس شریف، جبهه مقاومت و سپاه قدس و تاکید بر لزوم انسجام محور مقاومت تحت رهبری امام المسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تا آزادی قدس شریف، به حرمت خون شهدا سوگند می‌خوریم که فعالانه برای شکست کید و مکر دشمن و رذالت‌های صهیونیست‌ها جهاد خواهیم کرد و به حول و قوّه‌ الهی تا درهم شکستن همه‌ ترفندهای جبهه‌ استکبار در برابر همّت و ایمان جبهه‌ مقاومت را شاهد نباشیم از پای نخواهیم نشست.»