معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: مردم با این انتخاب علاقه خود را بر پایه برنامه ها و شعارهایی از جمله احترام به حقوق شهروندی اعتدال و تعامل بین قوا را نشان دادند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور امروز در مراسم رونمایی از منشور حقوق شهروندی که با حضور رییس جمهور در حال برگزاری است، ضمن تقدیر از دست اندرکاران تهیه منشور حقوق شهروندی گفت: مردم ایران در سال ٩٢ با رویکرد هوشمندانه شخصیت برجسته ای از یاران حضرت امام و مکتب فکری ان حضرت و از میان حقوقدانان کشور را به عنوان رئیس جمهور ایران در حساس ترین مقطع تاریخ انقلاب برگریدند.

وی افزود: مردم با این انتخاب علاقه خود را بر پایه برنامه ها و شعارهایی از جمله احترام به حقوق شهروندی اعتدال و تعامل بین قوا نشان دادند؛ پس از استقرار دولت جناب دکتر روحانی بر اساس این وعده کار خود را شروع کردند و برای اولین باراین احترام را در مراسم تحلیف در ارائه لیست وزرا در زمان مقرر آن هم برای نخستین بار در این مراسم ارائه شد.

انصاری با اشاره به موضوع هسته ای گفت: مسئله هسته ای کشور را تا آستانه جنگ پیش برد اما دکتر روحانی با تدبیر خود و با انتخاب تیم شایسته نه تنها سایه جنگ برداشته شد،  بلکه مردم ایران اولین ثمره استقرار یک رئیس جمهور حقوقدان را دیدند؛ در سند حقوق شهروندی حتی بدخواهان قادر به نقض آن نیستند. جامعه حقوقی میتواندد از این سند حقوقی به عنوان یک سند و اموزه علمی استفاده کنند.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: روابط قوا و روابط دولت با دو قوه دیگر بر پایه احترام و تاکید بر حقوق برقرار است؛ که بر این اساس ما شاهد اصل ٥٧ قانون اساسی در ذیل ولایت فقیه هستیم.

وی توسعه مشارکت عمومی را از دستاورهای حضور دولت یازدهم دانست گفت: این دستاوردها دستاوری کمی نسیت. موضوع حقوق شهروندی از همان روزهای نخست دولت به صورت پیش نویس در منظر کارشناسان و مردم قرار گرفت

وی گفت: از امروز پس از امضا و دستور اجرای آن، کشور و قوه محریه وارد فاز جدیدی از توسعه حقوق. شهروندی خواهد شد. این مسیر با راه امام شروع شده و راه امام هم جلب حقوق سلب شده از مردم ایران بود. خرسندیم که امروز زحمات چندساله رئیس جمهور در زمینه حقوق شهروندی به بار می‌نشیند؛ این همایش آغازی بر موضوع مهم شهروندی است و پایانی ندارد. اینکه رئیس جمهور ازهمان ابتدا و تا قبل از انتخابشان و تا امروز بر حقوق شهروندی پا می فشارد دستاورد بزرگ و در نوع خود بی نظیر است.