عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مهم ترین اولویت هر دولتی باید معیشت مردم باشد اما این دولت توجهی به این مسئله نکرد، لذا نمی توانیم به این دولت نمره قبولی بدهیم.

به گزارش مرور نیوز، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملکرد هشت ساله دولت، اظهار داشت: مهم ترین اولویت هر دولتی باید معیشت مردم باشد اما این دولت توجهی به این مسئله نکرد، لذا نمی توانیم به این دولت نمره قبولی بدهیم.

وی ادامه داد: مشکلات مردم، تورم، گرانی و وضعیت اقتصادی کشور مسائل طبیعی نیستند که بتوان به راحتی از آن گذشت چرا که این مشکلات به دلیل تصمیمات غلط و مدیریت اشتباه ایجاد شده است.

*افزایش قیمت بنزین؛ عملکرد بد دولت روحانی 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت بنزین ، گفت: دولت با افزایش ناگهانی و یک شب بنزین، معیشت مردم را دچار مشکل کرد و این یکی از عملکردهای بد دولت به شمار می رود.

*برجام؛ اشتباه استراتژیک دولت

مالکی با اشاره به مسئله برجام، تصریح کرد: گره زدن همه مسائل داخلی کشور به برجام یکی دیگر از اشتباهات استراتژیکی بود که توسط دولت انجام شد و این مسئله هم بر تورم و گرانی اثر گذاشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرسایشی شدن مذاکرات وین، بیان کرد: آنچه که در وین می گذرد خوش بینانه نیست؛  قانون اقدام راهبردی علیه تحریم ها توسط مجلس تصویب شد اما تیم مذاکره کننده توجهی به آن نکرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: طبق آخرین خبرهایی که بدست ما رسیده است، آمریکایی ها در حال بازی سیاسی هستند، تصریح کرد: طی این هشت سال ایران بصورت یک‌طرفه به ⁧‫برجام‬⁩ پایبند بود لذا تنها شرط بازگشت ما به تعهدات برجام، باید لغو کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن باشد.

*وظایف قانونی شورای نگهبان در رد صلاحیت ها

وی با اشاره به بیانیه اصلاح طلبان به دنبال رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه رد صلاحیت این کاندیداها موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود، گفت:  چنین چیزی بی انصافی است چرا که دستگاه های نظارتی بر اساس قانون اقدام می کنند.

مالکی در پایان با تاکید بر پرشور شدن انتخابات، خاطر نشان کرد:  باید تلاش کنیم دولت آینده معیشت مردم را سامان دهد.

وی افزود: اگر مشارکت ما در انتخابات بالا باشد کسانی هم که در کمین ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند سر جای خود می‌نشینند و از سنگ‌اندازی علیه کشورمان دست می‌کشند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌ها طبق قانون انجام می‌شود و کسی هم که صلاحیتش احراز نشده به معنای نداشتن صلاحیت نیست بلکه صلاحیتش احراز نشده است و بعضی از کسانی هم که صلاحیت احراز نشده بود و اطلاعیه دادند که این کار منش و شخصیت آنها را نشان می‌دهد.

مالکی در پایان گفت: آنچه برای ما در این روزها مهم است مشارکت بالای مردم در انتخابات است و امیدوارم در روزهای پیش‌رو یک شور و حال خوب انتخاباتی را در کشور شاهد باشیم.