فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: افتخار ما است این است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم در شرایط تحریم و تهدید به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنیم.

به گزارش مرورنیوز، امیر سرتیپ دریادار شهرام ایرانی روز سه‌شنبه در نشست خبری در تشریح هفتاد و پنجمین ناوگروه اعزامی به اقیانوس اطلس افزود: امروز بزرگترین رویداد تاریخی نظامی در حوزه دریا توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش با اعزام ناو گروه رزمی متشکل از ناوشکن همیشه ایرانی و تمام ایرانی جمهوری اسلامی ایران سهند و ناو بندر مکران به سلامتی و با اقتدار و موفقیت به اتمام رسید و توانست ماموریت خود را با عبور از اقیانوس هند جنوبی و اطلس شمالی و پیمودن حدود ۴۵ هزار کیلومتر در اقیانوس‌ها و دریاها و در مقابله با دریاهای خروشان و طبیعت خشن اقیانوس‌ها به اتمام رسانده و به میهن عزیزمان برگردد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز که صحبت از ناوشکن سهند می‌شود، نشان دهنده اوج توانمندی در حوزه‌های مختلف آموزش، تعمیر و نگهداری، ساخت، نوسازی و بهره‌مندی از به روزترین توانمندی‌های علمی و تحقیقاتی است که به دست جوانان و دانشمندان ایرانی و صنعتگران توانمندمان رقم خورده است که توانسته‌اند با عبور از همه دریاهای خروشان نماد پرچم همیشه سرافراز جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

ایرانی بیان کرد: پیام اعزام هفتاد و پنجمین ناو گروه این است که کسانی که این توانمندی را باور نداشتند که امروز به این باور رسیده اند و دوستانمان که به این خود اتکایی می‌بالند و افتخار می‌کنند و می‌توانند از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی گفت: ایرانیان همیشه نماد صلح و دوستی بودند و به هیچ کشوری چشم نداشتند ولی همیشه مورد تهدید بودند. افتخار ما این است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم با شرایط تحریم و تهدید به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنیم که قابل ارائه به جهانیان است.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: تحریم‌ و تهدید هیچ گاه در برابر ایرانیان بازدارنده نیست و مردم ایران با اقتدار و اتکا به توانمندی‌های خود همواره موانع را برطرف کردند.