معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: شهدا سند افتخار ایران اسلامی هستند و با گذر از همه تعلقات دنیوی و با ایثار خود شرافت، آزادی، عزت نفس و کرامت انسانی و الهی را به بشریت هدیه کردند و راه آنها همچنان ادامه دارد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیردریادار سیاری در مراسم تجلیل از خانواده های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع سلامت که در سالن میثاق ستاد فرماندهی کل ارتش برگزار شد، با اشاره به رشادت‌های شهدا و جانبازان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ، برگرفته از فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) است و اگر این ایثارگری و رشادت‌ها نبود، امروز کشور ما روی آسایش و آرامش نداشت.

وی افزود: برکت خون شهدا ضمن حفظ تمامیت ارضی مرزهای کشور، توان بازدارندگی  و قدرت دفاعی مان را نیز افزایش داده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات بارها اشاره داشتند که آنچه در حال حاضر داریم به برکت خون شهدا است؛ همان چیزهای که دشمن سال ها است قصد گرفتن آن را دارد.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه هرکجا که راه مان از شهدا و آرمان هایشان جدا شود آسیب جدی می بینیم، خاطرنشان کرد: افتخارما این است که ادامه دهنده راه شهدا هستیم و تنها با ادامه این راه می توانیم از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس محافظت کنیم.

وی شهادت طلبی، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و رزمندگان را یکی از مهمترین عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی خواند و گفت: قطعا فرهنگ حاکم بر جوانان و ثمره خون شهدا موجب شده دشمنان جرات تجاوز به آب و خاک این کشو را نداشته باشند و در صورت لزوم جوانان حاظر در میدان با تاسی از آرمان های شهدا پیروز میدان خواهند شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد دهدار رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش خانواده معظم شهدا را ولی‌نعمتان حقیقی همه دانست و افزود: بدون شک ما امروز امنیت کشور را مدیون خون شهدا و ایثار ایثارگران هستیم و باید قدرشناس آنها باشیم.

وی افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند؛ هیچ‌کسی وارد بهشت نمی‌شود که آرزو کند از بهشت برگردد غیر از شهید. بهشت آنقدر جاذبه دارد که اگر کسی وارد آن شد هوس بازگشت به دنیا را نکند ولی شهدا باز هوس بازگشت به دنیا را می‌کنند  چون جاذبه بهشت نمی تواند، آنها را مجدوب کند. شهید دوست به دنیا برگردد تا ده باره برای خدا و در راه او شهید شود.

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با تاکید به نقش مهم و اساسی خانواده های معظم شهدا در تعلیم، تربیت و تحت تاثیر قرار دادن فرهنگ فاطمی و زینبی(س) در وجود چنین غیورمندانی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند؛ بازماندگان شهدای عزیز مخصوصا پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا در مقام شان و منزلت الهی بلا فاطله پشت سر شهید عالی قدر قرار دارند.

بنابر این گزارش؛ تعداد ۱۳ نفر از خانواده های معظم و معزز شهدا دفاع مقدس و مدافع سلامت ارتش در این مراسم تجلیل شدند.