معاون تربیت و آموزش ارتش، با بیان اینکه درپی توسعه روابط دیپلماتیک و دوستی با کشور پاکستان از طریق تعاملات آموزش نظامی هستیم، گفت: مقدمات امضای تفاهم نامه‌های آموزشی بین ارتش‌های دو کشور در دیدار مدیرکل آموزش ارتش پاکستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از روابط عمومی ارتش، سرتیپ علیرضا شیخ در دیدار دریابان عبدالباسط بات مدیرکل آموزش ارتش پاکستان گفت: امروز مفتخریم که میزبان ارتش پاکستان هستیم و هیات آموزش ارتش این کشور در این سفر از مجموعه‌های آموزشی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جمله دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی و دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بازدید می‌کنند.

معاون تربیت و آموزش ارتش با تاکید بر این که به دنبال توسعه روابط دیپلماتیک و دوستی با کشور پاکستان از طریق تعاملات آموزش نظامی هستیم، ادامه داد: مقدمات امضای تفاهم نامه‌های آموزشی بین ارتش‌های دو کشور در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دریابان عبدالباسط بات مدیرکل آموزش ارتش پاکستان هم در این دیدار گفت: هدف اصلی از سفر به ایران، افزایش همکاری بین دو کشور در حوزه آموزش‌های نظامی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور همسایه و برادر هستند که امیدوارم این دیدار موجب افزایش سطح همکاری‌های فی مابین در حوزه مسائل آموزشی شود.

در بدو ورود هیات ارتش پاکستان به دانشگاه افسری امام علی(ع)، مقامات این هیات با نثار تاج گل به مزار شهدای گمنام تدفین شده در این دانشگاه به مقام شامخ شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.