نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 9 دی نماد احیای جمهوریت و اسلامیت نظام بود.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا زاکانی در همایش از فتنه تا برجام  که در کانون بسیج آذربایجان غربی و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شده بود با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی مبنای حاکمیت قانون است گفت: برای حفاظت از حقوق مردم بالاترین ابزار قانون است.

وی با بیان اینکه احیای حقوق مردم با احیای قانون اساسی ممکن است گفت: علت وجود مشکلات زیادی که امروزه در جامعه ما وجود دارد فراموشی و بی توجهی به اصول 8، 10، 28، 29 و 31 قانون اساسی است.

زاکانی با انتقاد از اینکه عده ای در کشور ما در حصار آهنی قرار گرفته و قانون در آن ها اثر نمی کند گفت: جامعه ای که در آن توجه به مادیت و معنویت با هم صورت نگیرد مورد قبول نیست.

وی گفت: در اوایل دهه 80 برخی از وابستگان غرب معتقد به حضور حداقلی مردم در پای صندوق های رای و انتخاب فردی مورد نظر بودند که مقام معظم رهبری ضمن اعلام مخالفت با این امر تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات و انتخاب فرد مورد نظر مردم را داشتند.

وی با بیان اینکه پس از انتخابات 88 جلسات مخفی از سوی برخی از مسئولان بلند پایه مبنی بر قبول خواسته های نا مشروع و غیر قانونی سران فتنه تشکیل شد گفت: مقام معظم رهبری با درایت و آگاهی در مقابل این خواسته ها ایستادند.

نماینده سابق مردم تهران گفت: باید خیزشی علیه رانت و فساد در جامعه ایجاد شده و وزرا و مسئولین گزارشی از دارایی های خود در کشور های خارجی ارائه دهند.

وی با انتقاد از اینکه موضوع مهمی مانندFATF به صورت محرمانه ما بین وزارت اقتصاد و غرب مطرح می شود گفت: قبل از علنی کردن هر موضوع به مسئولین اخطار می دهم.