نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس گفت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باعث تعاملات تجاری می‌شود، واقعیت آن است که تبادلات اقتصادی، تصمیم هوشمندانه‌ای است که علاوه بر نتیجه‌بخش بودن اقدامات، تامین منافع ملی را نیز در پی خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، محمد وحیدی، با بیان اینکه اجرای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین فضای جدیدی در مراودات اقتصادی کشور به شمار می‌رود، گفت: شروع این قرارداد می‌توانست از ١٠ سال پیش عملیاتی شود که متاسفانه این موضوع ما را سال‌ها عقب انداخت، اما حال خبر اجرایی شدن این قرارداد، نشان دهنده حرکت دولت سیزدهم در مسیر درست است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس، ادامه داد: حوزه تجارت و اقتصاد بین‌الملل، حوزه وسیعی به شمار می‌رود و بدون‌شک تعاملات اقتصادی ما با کشورهای مختلف ظرفیت خوبی است که باید از آن بهره‌مند شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باعث تعاملات تجاری می‌شود، تصریح کرد: واقعیت آن است که تبادلات اقتصادی، تصمیم هوشمندانه‌ای است که علاوه بر نتیجه‌بخش بودن اقدامات، تامین منافع ملی را نیز در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت تقویت ظرفیت‌ها در تعامل با کشورهای اروپایی، تصریح کرد: باید در این حوزه نیز از ظرفیت دیپلماسی کشورمان استفاده کرد چراکه تقویت مراودات اقتصادی با کشورهای اروپایی نیز سبب خنثی شدن فشارهای اقتصادی از سوی آمریکا خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس یازدهم، بیان داشت: از سویی دیگر باید بر این نکته تاکید کرد که تبادلات تجاری در صحنه بین‌الملل نباید منوط به چند کشور باشد بلکه لازم است دیپلماسی اقتصادی ما، کشورهای مختلف را نیز در بر گیرد.