نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس بر لزوم فعال کردن اقتصاد کشور با برقراری ارتباطات گسترده اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، حسین محمدصالحی دارانی مهمترین مشکل کشور را اقتصاد و معیشت مردم دانست و گفت: بدون شک برای فعال کردن اقتصاد کشور باید ارتباطات گسترده اقتصادی با اغلب کشورها داشته باشیم تا بتوانیم منافع مردم را تامین کنیم.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید شرایطی را ایجاد کرد تا علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت کشورها برای سرمایه‌گذاری در داخل، بازاری برای کالاهای صادراتی خود ایجاد کنیم؛ موضوعی که قطعا می‌تواند در اقتصاد موثر بوده و ما را از بن‌بست اقتصادی خارج کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: همکاری اقتصادی با دیگر کشورها، آمریکا را از تک محوری بودن خارج کرده و بدون‌شک رشد و توسعه اقتصادی ایران با سایر کشورها، آمریکا را در حاشیه قرار خواهد داد.

محمدصالحی دارانی، با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید برنامه منسجم و سنجیده‌ای در بحث دیپلماسی اقتصادی داشته باشد، تاکید کرد: در این صورت وضعیت اقتصاد کشور تا حدی بهبود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، بیان داشت: ما می‌توانیم در این حوزه، از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم تاجایی که کشورهای دیگر را نسبت به سرمایه‌گذاری در کشورمان ترغیب کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: می‌توان منطقه ویژه بین‌المللی در سواحل دریای عمان و خلیج فارس داشته باشیم تا با کمک و سرمایه گذاری کشورهای خارجی در حوزه گاز، نفت و پتروشیمی، موادخام را فرآوری کرده و آن را با ارزش افزوده و سود بیشتر صادر کنیم.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس، با تاکید بر اینکه کنار هم قرار گرفتن دانش جدید با دانش بومی می‌تواند برای کشور راهگشا باشد، گفت: این رویکرد در همه حوزه‌ها از جمله در بخش کشاورزی موثر بوده و می‌توان از آن بهره‌مند شد.