رئیس جمهور در راستای حمایت از تولید در اجرای فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، دستورالعمل پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز را ابلاغ کرد.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در راستای حمایت از تولید در اجرای فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، دستورالعمل پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز را ابلاغ کرد.

رهبر انقلاب چهاردهم بهمن امسال در دیدار با تولیدکنندگان  و فعالان اقتصادی بیان کردند که همه مسئولان با بهره‌گیری از دیدگاههای صاحب‌نظران برای اجرای کامل توصیه‌های بیان شده، همت کنند.

هدایت، نظارت و حمایت از تولید به جای دخالت دولت، بهبود محیط کسب و کار، انضباط مالی، رفع موانع تولید، آسان‌سازی اخذ مجوز فعالیت‌ها، ایجاد پنجره واحد صدور مجوز، سیاست‌های تشویقی برای فعالیت‌های مولد، دانش‌بنیان کردن زنجیره تولید، مبارزه با فساد، حمایت از صنایع داخلی و مبارزه قاطع و بی‌رحمانه با قاچاق از جمله این توصیه‌ها است.

طبق ابلاغیه رئیس جمهور همه دستگاه‌های مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف شدند در مدت مقرر اقدامات و تمهیدات لازم در ابلاغیه را اجرا و مردم را در جریان اقدامات انجام شده قرار دهند.

همچنین همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و تعزیرات موظفند با به کارگیری تمام توان، سرشاخه‌ها و عوامل فعال در حوزه قاچاق کالا و ارز را شناسایی و احکام صادره را اجرا کنند.

رهبر انقلاب پیشتر درباره این موضوع تاکید داشتند و بیان کردند که محور نجات اقتصاد کشور، تقویت تولید داخلی است؛ تقویت تولید داخلی؛ مبارزه‌ی با قاچاق، مبارزه‌ی با واردات بی‌رویّه، مبارزه‌ی با کسانی که جیب خودشان را از طریق واردات پُر میکنند و نمیخواهند بگذارند که با تولید داخلی، واردات متوقّف بشود و کمر تولید داخلی را با واردات میشکنند.