رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با تاکید بر این‌که «وزارت کشور توان و قصد الکترونیکی برگزار کردن دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارد»، گفت: آمادگی کامل برای برگزاری تمامی فرایندهای انتخابات در ۱۰ هزار شعبه اخذ رای به صورت الکترونیکی را داریم.

به گزارش مرور نیوز، امیر شجاعان،  با اشاره به برگزاری جلسات مستمر و کارشناسی با شورای نگهبان به منظور برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی با توجه به آمادگی کامل از سوی وزارت کشور، اظهار داشت: فرآیند انتخابات شامل 25 مورد است که اکثر موارد بجز اخذ رأی و شمارش به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و امیدواریم در انتخابات سال 96،  اخذ رأی و شمارش آرا نیز با هماهنگی شورای نگهبان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی با تاکید بر این‌که «برگزاری انتخابات الکترونیکی باعث کاهش خطاهای شمارش، افزایش سرعت کار و ایجاد شفافیت می شود و دولت از اخذ رأی الکترونیک حمایت می‌کند»، گفت: بحث‌ها و زیر ساختارهای لازم فنی و امنیتی این امر با هماهنگی دستگاهای ذی ربط آماده و فراهم می‌باشد.

وی با بیان این‌که «برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نیاز به تامین منابع مالی لازم از سوی مجلس می‌باشیم» ، تصریح کرد: وزارت کشور در حال رایزنی با  نمایندگان مجلس شورای اسلای جهت  تامین منابع انتخابات الکترونیکی می باشد.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در پایان به خانه ملت گفت: بعد از توافق نهایی با شورای نگهبان، شیوه، محل اجرا و تعداد شعباتی که می‌خواهند الکترونیکی برگزار شوند را مشخص خواهیم کرد.