صبح امروز و در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به دنبال حمایت 243 نفر از نمایندگان مجلس از طرح تحول نظام سلامت و در پی دستورهای رییس‌جمهور درباره رفع مشکلات طرح تحول بیانیه‌ای از سوی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور صادر شد.

به گزارش مرور نیوز، در متن این بیانیه آمده است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

بدون تردید طرح تحول نظام سلامت را باید بزرگ‌ترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید دانست که با اجرای آن در مسیر تحقق عدالت در درمان آحاد مردم ایران و نیز آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، به ویژه رسیدگی به محرومان و مستضعفان گام‌های اساسی و زیربنایی برداشته شده است. همانگونه که شما نمایندگان فهیم روز دوشنبه ششم دی ماه 1395 در صحن علنی و طی نامه خود به رییس‌جمهور محترم بدان اشاره کردید و عموم مردم و مسئولان نظام نیز به آن اذعان دارند، این طرح بزرگ، دغدغه شهروندان به ویژه محرومان کشور را در دریافت خدمات مطلوب و کاهش هزینه‌های سرسام‌آور درمان به طور محسوسی کاهش داده است.

نامه شما نمایندگان محترم به رییس‌جمهور محبوب و حمایت قاطع از طرح تحول سلامت جانی تازه در این کالبد دمید؛ مایه دلگرمی همه نیروهای خدوم و زحمت‌کش در سراسر کشور شد و موجی از امید را در دل اقشار جامعه بویژه محرومان ایجاد کرد.

بدون تردید حساسیت مجلس شورای اسلامی موجب می‌شود خادمان و تلاشگران حوزه سلامت با عزمی راسخ‌تر و تلاشی بیشتر در مسیر ارتقای سلامت مردم گام بردارند.

امید که در ادامه این راه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمه‌ها و همه همکاران این طرح ملی از حمایت نمایندگان مردم بهره‌مند شده و بتوانند با همدلی و همراهی آنچنان که باید به ملت شریف ایران خدمت کنند.

و من‌الله توفیق

روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور»