رئیس‌جمهور گفت: به نام دین باید با هم متحد شویم که اتحاد بین مسلمانان در سراسر عالم با همه تفاوت‌ها می‌تواند قدرت بزرگی را در عالم پدید آورد.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم رئیسی در آیین گشایش این کنفرانس با تبریک تبریک ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) گفت: جامعیت اسلام می‌تواند همه نیازهای بشر امروز را پاسخگو باشد و انسان معاصر می‌تواند با اتکای به خدا و اعتماد به نفس و آموخته‌های دینی زندگی سعادتمندی را برای خود رقم بزند.

رئیس جمهور افزود: جامعیت اسلام پاسخگوی همه نیازهای انسان معاصر است و به او قوت و قدرتی می‌دهد که بتواند در مقابل فرهنگ‌هایی که تناسبی با زندگی دینمدارانه ندارند، ایستادگی کند.

رئیسی با تشکر از حاضران در این نشست اظهار داشت: این نشست موجب درک مشترک بین همه شخصیت‌های اثرگذار در جهان اسلام نسبت به سرمایه عظیمی به نام دین و ارزش‌های دینی می‌شود؛ سرمایه بزرگی به نام دینداران و مسلمانان و معتقدین به دین و نیز سرزمین‌های اسلامی که امروز با همه غنای مادی و معنوی در اختیار مسلمانان است.

 وی افزود:  رئیس‌جمهور در این نشست گفت:‌ این نشست موجب درک مشترک بین همه شخصیت‌های موثر در جهان اسلام می‌شود. درک مشترک یعنی اینکه بدانیم جهان اسلام چه داشته‌ها و سرمایه‌های عظیمی دارد که روحیه مقاومت و ایستادگی مقابل دشمن یکی از این سرمایه‌های عظیم است. باید از ترفندهای دشمن برای کوچک شمردن توانایی های جهان اسلام اگاه شویم.

رئیسی با تاکید بر اینکه فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است گفت:‌ دشمن می‌خواهد توانایی های ما را کم و ناتوانایی های ما را زیاد جلوه دهد. اتحاد بین مسلمانان در سراسر عالم با همه تفاوت‌ها می‌تواند قدرت بزرگی را در عالم پدید آورد. به نام دین باید با هم متحد شویم.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند حقایق را درک کنند و حقایق را ببینند گفت: آنهایی که فکر می‌کردند راه نجات فلسطین در میزهای مذاکره و سخن گفتن و نشستن با کسانی است که منطق سرشان نمی‌شود، اشتباه کردند و دیدیم که جریان سازش با صهیونیست‌ها شکست خورد و جریان مقاومت پیروز شد. فرهنگ مقاومت فلسطین، پیروز شده است.

رئیس‌جمهور با برشمردن قراردادها و مذاکرات متعددی که در موضوع فلسطین با صهیونیست‌ها به امضا رسید اما نتیجه‌ای برای ملت مظلوم فلسطین نداشت، تاکید کرد: مگر رژیم‌صهیونیستی میثاق و پیمان می‌فهمد! اگر می‌فهمیدند که به پیمان وفادار بودند.

وی منطقه و راه اصلی در موضوع فلسطین را مقاومت و ایستادگی دانست و تاکید کرد: این همان راه و کاری است که گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی انجام داده‌اند و امروز ابتکار عمل به دست مجاهدین است. در جریان جنگ‌های ۲۲ و ۳۳ روزه و هشت روزه که بر غزه و لبنان گذشت، آموختند که بهترین راه فقط ایستادگی و مقاومت در مقابل رژیم‌صهیونیستی است.

رئیسی با انتقاد از اقدام برخی کشورهای مسلمان در عادی سازی روابط خود با رژیم‌صهیونیستی، رابطه بین دولت‌ها را متفاوت از روابط بین ملت‌ها دانست و تاکید کرد: باید پرسید که آیا ملت‌ها هم این عادی‌سازی را می‌پذیرند؟ به هیچ عنوان ملت‌های منطقه عادی سازی با صهیونیست‌ها را نمی‌پذیرند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تصور می‌کنند این کار امنیت‌ساز است اما هرگز امنیت‌ساز نخواهد بود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تحمیل تفرقه بر اراده کشورها، ایجاد بازار تسلیحاتی، تصاحب منافع کشورها و به حاشیه راندن مسئله فلسطین و قدس شریف به عنوان مسئله اول جهان اسلام هستند؛ تصریح کرد: امروز قدس شریف مسئله اول جهان اسلام و مسلمانان است؛ اگر روز قدس وجود دارد برای اعلام نمود و نظر است وگرنه مسلمانان همواره دنبال آزادی هستند.

وی سیاست ایران را مبارزه با ظلم، تروریسم و تکفیر دانست و تاکید کرد: آمریکایی‌ها هم می‌گویند که دنبال مبارزه با تروریسم هستند اما چه کسی هست که نداند قهرمان مبارزه با تروریسم در جهان حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی‌المهندس و نیروهای مجاهد در منطقه هستند که منطقه را از لوث وجود داعش پاکسازی کردند؟

رئیسی، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان دانست که امروز مدعی حقوق انسان و حقوق بشر هستند گفت: اگر کیفرخواستی تنظیم شود، کیفرخواستی بلندی از جرایمی که اینان علیه بشریت مرتکب شدند، خواهد شد. فرهیختگان باید همه را نسبت به جنایاتی که اینها علیه بشریت انجام می‌دهند و داعیه حقوق انسان را هم دارند، آگاه کنند.