نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:آقای وزیر میراث فرهنگی بجای طرح حرف‌هایی که در حیطه کاری‌اش نیست باید کار کند؛ از هیئت رئیسه تقاضا دارم این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش مرور نیوز ، عباس مقتدایی نماینده اصفهان و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه روز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه «مدتهاست شورای عالی جوانان بخش نوجوانان را عملا مدیریت و برنامه ریزی نمی‌کند»، اظهار کرد: من با رییس جمهور سابق در این زمینه مکاتبه کردم و گفتم چه ایرادی ایجاد شده و باید تدبیر کنند که متاسفانه کاری نکردند؛ در دوره جدید ریاست جمهوری هم از آقای رییسی خواستم که موضوع را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه نوجوانان ظرفیت عظیم ملت ایران است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند، افزود: مجموعه آموزش و پرورش و حتی دانشگاه‌ها باید در این زمینه پای کار بیایند و اقدامات مفید و موثری انجام دهند؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه کند که با افزایش سنی که حاصل شد و موضوعاتی که در شورای‌عالی جوانان اتفاق افتاد، عملاً نوجوانان را حذف کردند و این یک نقیصه ایجاد کرده و باید کار ویژه و جدی انجام شود. موضوع رسیدگی به نوجوانان مهم است و نوجوانان عزیز کشور بدانند که مجلس و مجلسیان مجدانه به فکر پیشرفت و ارتقای هر چه بیشتر آنها هستند.

این نماینده مجلس در تذکری دیگری درباره اظهارات اخیر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: استیضاح وزیر میراث فرهنگی را مدتهاست رقم زده‌ایم؛ آقای وزیر میراث فرهنگی بجای طرح حرف‌هایی که در حیطه کاری‌اش نیست باید کار کند؛ از هیئت رئیسه تقاضا دارم این موضوع را پیگیری کند.

مقتدایی در پایان با اشاره به تشکیل جلسه فراکسیون بازنشستگان در روز سه شنبه ۱۹ مهر تاکید کرد: ما فراکسیون بازنشستگان کشور را اعم از لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی دیروز تشکیل دادیم و کارهای بازنشستگان در قالب این فراکسیون جدی‌تر دنبال خواهیم کرد.