فرمانده کل ارتش با بیان این‌که «نیروی زمینی ارتش پوست اندازی کرده است، گفت: یک نیروی زمینی جدید را در این رژه و هم در عرصه‌های مختلفی که مشغول انجام ماموریت است مشاهده می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرلشکر عبدالرحیم  موسوی در حاشیه مراسم رژه امور ارتش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر فیلم‌های رژه‌های سال‌های گذشته را مشاهده کنید در مقایسه‌ای با آن‌چه امروز در رژه حاضر بود، شاهد پدیده جدیدی خواهید بود.  نیروی زمینی ما پوست اندازی کرده و شما یک نیروی زمینی جدید را در این رژه و هم در عرصه‌های مختلفی که مشغول انجام ماموریت است مشاهده می‌کنید که با فناوری‌های جدید مورد نیاز جنگ‌های امروز و با پیش‌بینی‌هایی که برای جنگ‌های احتمالی آینده شده تسلیحات و تجهیزات مناسب آماده شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل مانند راهبردها ،راهکنش ها، آموزش‌ها و مناسبات فی مابین جزو تغییرات اساسی در نیروهای مسلح ما بوجود آمده است. اگر در گذشته یک نیروی مسلحی بودیم که با تمام توان می‌خواستیم از حدود و ثغور خود دفاع کنیم، امروز این اطمینان کامل را داریم که می‌توانیم در مقابل هر قدرتی که نگاه چپ به این خاک کند و هر قدرتی که تصور بهم خوردن توازن قدرت را داشته باشد با او مقابله کنیم.

امیر موسوی افزود: در عرصه‌های زمینی، دریایی، موشکی، پهپادی، هوایی و پدافندی شما شاهد رشد و ارتقا نیروهای ارتش به نحوی هستید که قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس و چند سال قبل نیست. طبیعتا تهدیدات هم متغیر خواهند بود و در آینده با وضعیتی که در جهان ایجاد می شود، ممکن است تهدیدات ما شدیدتر هم باشد و ما باید خودمان را برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده کنیم.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: برنامه‌ پنج ساله ارتش با کمک دانشمندان جوان تهیه شده و به تصویب رسیده است و طرح‌های دراز مدت بیست ساله نیروهای مسلح نیز آماده است و حرکت نیروهای مسلح بر اساس آن انجام می‌گیرد.