رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مسیر اقتدار دریایی مهمترین عامل قدرت کشور ماست و کشور ما برای اینکه یک قدرت دریای بزرگ باشد چیزی کم ندارد.

به گزارش مرور نیوز، سر لشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ۲ در آئین استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به دور دنیا که صبح امروز در منطقه یکم دریایی برگزار شد، گفت: نیروی دریایی کار بزرگ و نشدنی را انجام داد و موجب سربلندی مردم و کشورمان شد.

وی ضمن تبریک تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر و تبریک روز سوم خرداد فتح خرمشهر، افزود: بندر بزرگ ساحلی ما در بندر عباس شاهد این افتخار بزرگ است و براستی می‌توان گفت بندر عباس پایتخت دومی برای کشورمان ایران است

سر لشگر باقری تصریح کرد: حوادث گوناگون نشان داده است که برای سربلندی میهن راهی جر طی مسیر قدرت و افتخار نداریم و این قدرت مشروع از طرف ملت به یکایک رزمندگان داده شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: مسیر اقتدار دریایی مهمترین عامل قدرت کشور ماست و کشور ما برای اینکه یک قدرت دریای بزرگ باشیم چیزی کم ندارد.

وی ادامه داد: داشتن ساحل طولانی و مناسب، فن‌آوری‌های روز، ناوگان بومی، مردمی دارای فرهنگ دریایی و نیز داشتن رزمندگان و فرماندهان دلاور که دل به خدا می‌سپارند و بدون ترس از قدرت‌های بزرگ دل به دریا می‌سپارند.

سرلشگر محمد باقری در ادامه با اشاره به تجربه ۴۴ ساله انقلاب اسلامی تصریح کرد: تجربه ۴۴ ساله نشان داد برای دستیابی به آرمان‌های مقدس مان و سربلندی میهن مان راهی جز طی کردن مسیر قدرت و اقتدار نداریم و باید این راه الهی برای عزت قدرت این ملت طی کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: خداوند یکایک عوامل و ابزارهای مورد نیاز برای داشتن اقتدار دریایی به ملت ما عنایت کرده است و اگر حاکمیت رهبران و مسئولان ما به این موضوع عنایت بیش از گذشته داشته باشند، مسیر اقتدار کشور توسط قدرت دریایی و توسعه سواحل بی نظیر خدادادی کشورمان بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به سفر دور دنیا ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی، اظهار داشت: اقدام بی‌سابقه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام این مأموریت سخت و سنگین موضوعی تاریخی و استثنایی و مبدا یک تاریخ جدید برای نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

سرلشگر باقری تصریح کرد: این اتفاق، اتفاق کوچکی نیست. در رفت و آمدها و مذاکرات با سایر کشورها مشاهده می‌کنیم کشورهایی با دارا بودن ثروت و انواع تسلیحات و تجهیزات به طور بالقوه می‌توانند چنین مأموریتی را انجام دهند، اما هیچگاه چنین اراده و جرأت و جسارتی را در آنها مشاهده نمی‌کنیم، اما این جمهوری اسلامی ایران و این ارتش قهرمان و نیروی دریایی دلاور ماست که در اوج تحریم‌ها و فشارهای سیاسی، تبلیغاتی، اقتصادی و نظامی دست به زانوی خود می‌گذارد و به همراه ناوشکن تماماً ایرانی دنا و ناو بندر مکران و با ابتکاری راهبردی به چنین مأموریتی مسئول شده و مسیری خطرناک را طی می‌کند.

وی با اشاره به آمارها و گزارش‌های استثنایی و بی نظیر ارائه‌شده این مأموریت، بیان داشت: نیروی دریایی در اوج تحریم‌ها می‌تواند چنین مأموریتی را انجام بدهد و کشورهایی که در ابتدا ترس آن را داشتند که این ناو گروه در کشورهایشان پهلو بگیرد، با دیدن این توانمندی و اقتدار آغوش گشودن و این عزیزان را پذیرفتند.

سرلشگر باقری ادامه داد: همانطور که در ابتدا عرض کردم بسیار بزرگ‌تر از آنچه که ظاهر و مادیات است، باید این مأموریت را مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: ناوگروه از میان امواج سهمگین و اقیانوس‌ها قاره‌ها را پیموده و در مدت ۸ ماه دور کره زمین را زده است که نشانه اراده و ایمان و شجاعت و ایثار و وطن پرستی شما جوانان عزیز است که به انجام چنین کار بزرگ همت کردید زیرا شما جوانان افتخار ما هستید و قطعاً می‌توانید مسئولیت‌های بسیار بزرگ‌تری را برای این ملت و کشور سربلند بر عهده بگیرید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم خانواده‌های پرسنل نیروی دریایی، اذعان داشت: خدا را شاکریم که این نعمت بزرگ را به ما داد. همچنین باید از خانواده‌های عزیز پرسنل این ناوگروه نیروی دریایی که این دوری ۸ ماهه را با سربلندی تحمل کردند، تشکر کنم. آنان برای اجرای مأموریت شما دعاگویتان بودند. همسران و فرزندان شما سختی‌ها و مشکلات زندگی را تحمل کردند، تا شما با این پشتیبانی معنوی بتوانید این مأموریت بزرگ را به انجام برسانید.

سرلشگر محمد باقری تاکید کرد: این سرآغاز تاریخ جدید برای تولد و رشد قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران است که با این مأموریت آغاز شد و با قدرت و اقتدار تداوم خواهد یافت.

وی خطاب به پرسنل نیروی دریایی و بخصوص نیروهای حاضر در ناوگروه ۸۶ اظهار داشت: شما عزیزان با این روحیه ایثار و توانمندی از سربازان ملت، رهبر معظم انقلاب و امام عصر عجل الله محسوب می‌شوید.

باقری ادامه داد: من گزارش این مراسم زیبا و پرمعنا را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد. پیام رهبری انقلاب برای شما عزیزان نشانه علاقه و توجه ایشان برای شما عزیزان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهار داشت: لازم است تشکر ویژه از فرمانده کل ارتش و فرمانده توانمند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یکایک عزیزان و مسئولان این نیرو از جمله فرمانده ناوگروه اعزامی، فرمانده ناو بندر مکران، فرمانده ناو و ناوشکن دنا و یکایک همرزمان و عزیزان، داشته باشم و انشاالله شاهد توفیقات و موفقیت‌های پیگیری و مکرر شما عزیزان خواهیم بود.