رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس از صدور کیفرخواست پرونده نیروهای مسلح در ‌حمله تروریستی به ‌حرم شاهچرا‌غ‌(ع) خبر داد.

به گزارش مرور نیوز،  قوام کریمی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس اظهار داشت: تمام جرایم به‌صورت خاص در نیروهای نظامی و انتظامی ارتش، سپاه و مجموعه وزارت دفاع و جرایم خاص پرسنل وزارت اطلاعات در سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی می‌شود و هرجا کوتاهی و بی‌مبالاتی به وجود آمده باشد پاسخگو خواهیم بود.

ادامه داد: امنیت مردم و اقتدار نیروهای مسلح دو مؤلفه توأمان ماست وهرجا که کوتاهی صورت گرفته باشد سازمان قضایی در این راستا ورود می‌کند و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی در خصوص آخرین جزئیات پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ابراز کرد: در روز 4 آبان‌ماه سال گذشته که دستگاه قضایی و امنیتی دچار مسئله اغتشاشات بود و طبیعتاً حراست و حفاظت از حرم مطهر در آن زمان به‌طورخاص پیش‌بینی نشده بود؛ همچنین توان عمده نیروهای مسلح برای جلوگیری از اغتشاشات بود، دشمن از همین فرصت استفاده کرد و تروریست وارد حرم شاهچراغ(ع) شد، خادم و زائران شاهچراغ(ع) را به رگبار بست و آن جنایت را رقم زد.

کریمی تصریح کرد: در همان زمان نیروهای یگان امداد ظرف 3 دقیقه ورود کردند و یکی از نیروهای سپاه در آن محل حضور یافت اما به‌دلیل حفظ جان مردم تیراندازی انجام نشد با وجود این باز به‌دلیل امنیت مردم این سازمان به موضوع ورود کرده و مسئله را از دو جهت سلبی و ایجابی مورد توجه قرار داده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان فارس در رابطه با پرونده نیروهای مسلح مربوط به حرم شاهچراغ ‌بیان کرد: به‌لحاظ بی‌احتیاطی و بی‌موالاتی ناشی از عدم اقدام به‌موقع نیروهای مسلح در حرم شاهچراغ پرونده‌ای در سازمان قضایی شکل گرفت و نیروهایی که کوتاهی کردند تحت تعقیب قرار گرفتند که منجر به صدور کیفرخواست و جلب بازرسی آنها شد.

کریمی ادامه داد: این پرونده وارد دادگاه نظامی یک شده و در زمان حاضر در دادگاه تجدیدنظر است که به‌زودی حکم این پرونده قطعیت می‌یابد که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: در زمان حاضر امنیت و حراست از حرم به‌شکل خوبی در حال انجام است و 3 تیم 8ساعته وظیفه تأمین و حراست را به‌عهده دارند‌.

به گزارش تسنیم یادآور می‌شود، در غروب روز چهارشنبه 4 آبان ماه سال جاری در پی بروز یک حمله تروریستی توسط گروهک داعش در حرم مطهر شاهچراغ در شهر شیراز 15 نفر به شهادت رسیدند.