به دنبال سفر وزیر امور خارجه کشورمان به امارات و رایزنی با مقامات اماراتی، ۱۵ نفر از اتباع ایرانی زندانی در آن کشور مورد عفو قرار گرفتند.

به گزارش مرور نیوز، به دنبال سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به امارات و رایزنی رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان با مقامات اماراتی و موافقت رئیس امارات عربی متحده، ۱۵ نفر از اتباع ایرانی زندانی در آن کشور مورد عفو قرار گرفتند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیرو سفر اخیر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به امارات و رایزنی رئیس دستگاه دیپلماسی با مقامات عالی‌رتبه این کشور با موافقت «شیخ محمد بن زائد آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده، ۱۵ نفر از اتباع ایرانی زندانی مورد عفو قرار گرفته شده، بزودی به کشور بازخواهند گشت.

بر پایه این گزارش، حمایت کنسولی و قضائی از ایرانیان خارج کشور و رسیدگی به وضعیت آنان از جمله زندانیان، با جدیت توسط وزارت امور خارجه ادامه خواهد یافت.

در سفر اخیر وزیر امور خارجه به امارات که اول تیر ۱۴۰۲ انجام شد، امیرعبداللهیان در دیدار با همتای اماراتی خود مسائل مرتبط با جامعه بزرگ ایرانیان مقیم امارات و برخی مسائل و مشکلات کنسولی، خدماتی و آموزشی آنان توسط وزیر امور خارجه کشورمان مطرح شده و جزئیات و نحوه حل و فصل آنها مورد بررسی مشترک قرار گرفت