منابع خبری از رهگیری یک ناو آمریکایی در تنگه هرمز و ارسال پیام اخطار به آن خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز، تصاویر و فیلمی که منابع خبری منتشر کردند رهگیری یک ناو آمریکایی را در تنگه هرمز به وسیه پهپاد‌های ایرانی و درگیری میان آن‌ها را نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که نیروی دریایی سپاه پاسداران هم اخطاری به این ناو آمریکایی صادر کرده و نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته برای حمایت از تلاش‌های بازدارنده در تنگه هرمز وارد خاورمیانه شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم تصاویری از عبور کشتی تهاجمی «یواس‌اس باتان» از تنگه هرمز با همراهی بالگرد‌ها منتشر کرد. همچنین کشتی لنگرگاه یواس‌اس کارترهال این قایق را با ۴ هزار سرباز همراهی می‌کرد.

منابع ایرانی هم اعلام کردند که اقدامات سپاه پاسداران، بالگرد‌های آمریکایی را با ارسال اخطار، پهپاد و قایق‌های تندرو، اندکی پس از برخاستن از ناو، مجبور به فرود دوباره بر روی ناو کرد. واشنگتن هنوز در مورد این رویداد اظهار نظری نکرده است.

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی ورتکسا، حدود یک پنجم عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی جهان از تنگه هرمز می‌گذرد.

ماه گذشته (تیر) یک سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت که سپاه پاسداران ایران یک کشتی تجاری را در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس توقیف کرد و احتمال داد که این کشتی فعالیت قاچاقی می‌کرده است. در همان زمان نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که با اقداماتی از توقیف دو نفتکش تجاری به دست ایران در خلیج عمان جلوگیری کرده است، این تازه‌ترین رویداد از این دست از سال ۲۰۱۹ در این منطقه بوده است.