عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرحی برای استیضاح وزیر امورخارجه در مجلس مطرح نیست از رایزنی‌های دیپلماتیک شجاعانه امیر عبداللهیان در بحران غزه قدردانی کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر عنابستانی با بیان اینکه طرحی برای استیضاح وزیر امورخارجه در مجلس مطرح نیست گفت: امیرعبداللهیان در خط مقدم جبهه بین المللی علیه جنایت صهیونیست‌ها حضور دارد.

عنابستانی درباره عملکرد وزیر امورخارجه عنوان کرد: آقای امیرعبدالهیان در این ایام عملکرد بسیار ارزنده‌ای داشت و رایزنی‌های شجاعانه با کشورهای همسایه، کشورهای مسلمان و حاشیه خلیج فارس انجام داده است.

وی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از سفر وزیر امور خارجه به سوریه گفت: رژیم صهیونیستی در زمان سفر وزیر امورخارجه به سوریه، فرودگاه دمشق و فرودگاه حلب را بمباران کرد تا مانع سفر وی شود. ولی وزیر امورخارجه در اقدامی شجاعانه به صورت زمینی و از طریق لبنان به سوریه سفر کرد تا گفت و گو با مقامات سوری انجام شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون تدوین آیین داخلی مجلس با بیان اینکه طرحی برای استیضاح وزیر امورخارجه در مجلس وجود ندارد، اضافه کرد: اینگونه ورود شجاعانه وزیر امورخارجه به عرصه دیپلماسی و بانی شدن برای برگزاری اجلاس کشورهای اسلامی درباره غزه و سایر اقدامات وزیر امورخارجه در ۲ سال گذشته و رایزنی‌های صورت گرفته در سطح بین الملل قابل تجلیل است نه اینکه استیضاح وی را مطرح کنیم.

عنابستانی تاکید کرد: در کنار اقدامات ارزنده‌ای که وزیر امورخارجه و دستگاه دیپلماسی کشور در خصوص توقف جنگ غزه انجام دادند، ظرفیت برگزاری اجلاسی در سطح وزرای امور خارجه جنبش غیرمتعهدها در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی با تاکید کرد: وزارت امورخاجه به خوبی ندای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است.