سخنگوی وزارت امور خارجه، مفاد مندرج در قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را برآمده از رویکرد مخرب برخی جریان های اروپایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش مرور نیوز،  ناصر کنعانی تصریح کرد: قطعنامه مداخله‌جویانه پارلمان اروپا نشان دهنده سردرگمی بعضی طرف های اروپایی در برابر واقعیت اقتدار توأم با استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: هم‌نشینی و هم‌صدا شدن با گروهک‌های تروریستی، بخشی از فهرست بلند اقدامات بدخواهانه علیه ملت ایران در طول بیش از ۴ دهه گذشته بوده و اقدامات نمایشی و شعارهای دروغین بشردوستانه آنان، هرگز پاک‌کننده سابقه سیاه حمایت این طرفها از جنایتکاران و قاتلان ملت ایران نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در حالیکه افکار عمومی دنیا از جمله در کشورهای اروپایی از استمرار بی‌رحمانه ترین جنایات ضدبشری رژیم آپارتاید و کودک‌کش اسرائیل در غزه، غمگین، وحشت‌زده و خشمگین است و درخواست خود از مقامات کشورهایشان برای توقف نسل‌کُشی و جنایات جنگی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه را با صدای بلند در خیابان‌های شهرهای مختلف این قاره فریاد می‌زنند، متأسفانه پارلمان اروپا که مدعی نماد دموکراسی و ارزش‌های به اصطلاح حقوق بشری و انسانی است، چشم خود را بر بی‌سابقه ترین و وحشیانه‌ترین مجازات دسته‌جمعی و کشتار فجیع دهها هزار شهروند بیگناه فلسطینی که ۷۰ درصد آنان زنان و کودکان هستند، بسته است و البته این رویکرد دوگانه از چشم و قضاوت آزاداندیشان و وجدان‌های بیدار جهان پنهان نیست.

کنعانی به بانیان و تنظیم کنندگان اینگونه قطعنامه‌های بی‌ارزش ضدایرانی توصیه کرد با اصلاح رفتارها و سیاست‌های غلط و شکست خورده قبلی در قبال دولت و ملت ایران، سیاست تعامل و همکاری سازنده مبتنی بر احترام و منافع متقابل را در پیش گیرند.

پارلمان اروپا به بهانه حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رساند که در آن، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.