خضریان گفت: با توجه به گزارش سازمان ثبت احوال درباره صدور ۱۰ میلیون کارت ملی که طی سال‌های گذشته به تعویق افتاده بود، مقرر شد این سازمان تا پایان سال جاری نیز نسبت به صدور ۵ میلیون کارت ملی هوشمند باقیمانده اقدام کند.

به گزارش مرور نیوز، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در تشریح جلسه کمیسیون مطبوعش در خصوص بررسی مشکلات اتباع خارجی در کشور، اظهار داشت: این جلسه با حضور رئیس سازمان ملی مهاجرت، معاون کنسولی و امور اتباع وزارت امور خارجه ، رئیس سازمان ثبت احوال و مقامات انتظامی و امنیتی کشور برگزار شد.

خضریان افزود: در این جلسه گزارش اقدامات دستگاه‌های مسئول، پیرامون لزوم ساماندهی و تعیین تکلیف اتباع خارجی توسط این دستگاه‌ها دریافت گردید و مقرر شد وزارت کشور با جمع بندی نظرات دستگاه‌ها، پیشنهادات عملیاتی خود را در این خصوص به کمیسیون ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم تکمیل سامانه تصدیق الکترونیک، گفت: همچنین مقرر شد کد اختصاصی واحد برای اتباع در سامانه طی یک ماه آینده  مشخص شود. ضمن اینکه با توجه به نکات مطرح شده پیرامون قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی نیز قرار شد این قانون آسیب‌شناسی و مشکلات ناشی از اجرای آن به عنوان یک طرح اصلاحی به مجلس تقدیم شود.

خضریان تصریح کرد: با توجه به گزارش سازمان ثبت‌احوال پیرامون صدور بیش از 10 میلیون کارت ملی هوشمند که طی سال‌های گذشته به تعویق افتاده بود، مقرر شد این سازمان تا پایان سال جاری نیز نسبت به صدور 5 میلیون کارت ملی هوشمند باقیمانده با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اطلاعات اقدام کند تا از ابتدای سال آینده صدور کارت ملی بروز شود.