با افتتاح و بهره‌برداری رئیس جمهور از پروژه بزرگ فیبر نوری استان گلستان، تمام ۳۷ شهر استان تحت پوشش فناوری اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در روز دوم برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به استان گلستان ، با حضور در کارخانه علم و فناوری گرگان، پروژه بزرگ فیبر نوری استان را افتتاح و به بهره‌برداری رساند.

با افتتاح این پروژه بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمام ۳۷ شهر استان گلستان تحت پوشش فناوری اینترنت پر سرعت قرار گرفتند.

افزایش ده‌ها برابری سرعت اینترنت و هزینه بسیار اندک به عنوان مهمترین مزیت‌های فناوری اینترنت فیبر نوری نقش بسزایی در تسهیل و رونق کسب و کار‌ها خواهد داشت.

برای این پروژه در استان گلستان طی ۶ ماه رقمی بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شده است که با افتتاح آن توسط رئیس جمهور تعداد خانوار‌های تحت پوشش فناوری اینترنت پر سرعت به بیش از پنج میلیون خانوار در سراسر کشور افزایش خواهد یافت و تا پایان سال نیز سه میلیون خانوار دیگر از مزایای این فناوری بهره‌مند خواهند شد.

 

بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در سراسر گلستان گامی مهم در توزیع عادلانه فرصت‌هاست

آیت‌الله رئیسی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی یکی از مهمترین زیرساخت‌های فناورانه و ارتباطاتی در این استان، از همه دست‌اندرکاران اجرای این طرح قدردانی کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فناوری ارتباطات بسیار سریع‌تر از دیگر مصادیق فناوری در جهان گسترش یافت، گفت: امروز همه بخش‌های زندگی ما متاثر و اساسا در بستر این فناوری و اینترنت قرار دارد، به شکلی که اگر این فضای ارتباطی نباشد، زندگی دچار اختلال خواهد شد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه فیبر نوری بسیار کارآمدتر از نسل‌های قبلی زیرساخت‌های ارتباطاتی است، افزود: یکی از نکات در ارتباطات سرعت است. از جمله مواردی که چند بار نسبت به آن به آقای وزیر گلایه کردم و بعضی از مردم نیز از آن گلایه‌مند هستند کندی اینترنت بوده که زیرساخت فیبر نوری می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

رئیس جمهور با تشکر از سرعت اجرای این طرح و انجام بیش از هزار و 300 کیلومتر حفاری برای برخورداری همه شهرها و روستاهای استان گلستان از فناوری فیبر نوری اظهار داشت: امروز دسترسی به اینترنت پرسرعت یک ضرورت است و خوشحالم که از اینجا اعلام کنم امروز این زیرساخت برای اینترنت پرسرعت در همه استان گلستان قابل بهره‌برداری است و امیدوارم دیگر استان‌ها نیز هر سریع‌تر از این امکان به طور کامل بهره‌مند شوند.

دکتر رئیسی همچنین عبور تعداد خانوارهای بهره‌مند از اینترنت پرسرعت فیبر نوری از کانال 5 میلیون نفر را خبر خوب دیگری دانست که باعث خوشحالی است و تصریح کرد: اینکه در اجرای این طرح روستاها نیز به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند گامی در راستای عدالت اقتصادی، اجتماعی و عدالت در توزیع فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما توسعه را برای کشور دنبال می‌کنیم، اما توسعه‌ای پایدار و ماندگار است که متوازن و در پرتو عدالت ایجاد شده باشد.

دکتر رئیسی همچنین بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در استان را یکی از بسترها و زیرساخت‌های مهم هوشمندسازی شهری دانست و گفت: امروز در گلستان گام مهم و ماندگاری در مسیر عدالت و رفع گلایه‌ها از کندی اینترنت برداشته شد و امیدوارم هر چه سریع‌تر به همه استان‌های کشور توسعه یابد.