رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: روابط پارلمانی و دوجانبه میان دولت‌های ایران و تونس باید تقویت شده و فرصت‌های لازم جهت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش مرور نیوز، «مرزوکی النور» نایب رئیس مجلس تونس در حاشیه برگزاری اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی(APA) که عصر امروز (چهارشنبه، 20 دی ماه 1402) در تهران برگزار شد، با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این دیدار با ابراز امیدواری از تأثیرات سیاسی و حمایتی این اجلاس از ملت فلسطین، گفت: در همان هفته نخستی که موضوع جنگ غزه پیش آمد، طی تماس تلفنی با «بودرباله» رئیس مجلس تونس، بر مواردی در این خصوص تأکید کردیم و اخیرا نیز طی تماس تلفنی دیگری با وی، شاهد موضع‌گیری قاطعانه مجلس کشور شما درباره قضیه فلسطین بودیم که بسیار مستحکم و پابرجا است.


رئیس مجلس شورای اسلامی به ذکر نکاتی در خصوص روابط دوجانبه پرداخت و تأکید کرد: روابط پارلمانی و دوجانبه میان دولت‌ها باید تقویت شده و فرصت‌های لازم جهت توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیش از پیش فراهم شود که در این زمینه فعالیت گروه‌های دوستی پارلمانی در کنار پارلمان‌های دو کشور بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی سفر نایب رئیس مجلس تونس به ایران را مقدمه‌ای بر افزایش سفرهای دوجانبه میان دو کشور دانست.

«مرزوکی النور» در این دیدار ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی اخیر در کرمان و تسلیت به خانواده شهدای این حادثه تروریستی از حضور در ایران برای شرکت در نشستی با موضوع فلسطین ابراز خرسندی کرد و گفت: مجلس تونس اخیراً در جریان برگزاری انتخابات تشکیل شده است که امیدواریم در دوره جدید بتوانیم روابط پارلمانی خود را با ایران که اشتراکات تاریخی با آن داریم، گسترش دهیم.

نایب رئیس مجلس تونس آرمان فلسطین را نقطه اشتراکی میان ایران و تونس دانست و افزود: مواضع دولت، مجلس و ملت هر دو کشور درباره فلسطین یکسان است و از آرمان‌های آن حمایت می‌کند. تونس همواره بر عهد خود در راستای حمایت از فلسطین پا برجا بوده و امیدواریم در آینده بتوانیم اقدامات مشترکی را با ابتکار هر دو مجلس در این زمینه انجام دهیم.

وی همچنین با بیان اینکه امروز موضع یکپارچه‌ای در جریان این نشست در قبال فلسطین گرفته شد که در سطح بین‌الملل بی‌نظیر است، گفت: آرمان فلسطین بزرگ‌ترین و عادلانه‌ترین موضوعی است که کشورها باید آن را پیگیری کنند.


این مقام بلندپایه پارلمانی تونس در پایان تأکید کرد: گذشته، حال و آینده دو کشور اشتراکات بسیاری داشته و هیچ عامل خارجی نمی‌تواند تونس و ایران را از یکدیگر دور کند.