رئیس جمهور در پیام نوروزی خود با تاکید بر اینکه دولت آینده کشور را فدای روزمرگی‌ها نکرد، گفت: در این دولت در مسئله مسکن، آب و برق و پروژه های مختلف کارهای بزرگی صورت گرفته است.

به گزارش مرور نیوز،  سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در دقایق ابتدایی سال ۱۴۰۳ در پیام نوروزی خود تاکید کرد: برآیند اتفاقات سال ۱۴۰۲ رشد و شکوفایی بود و همه تلاش دولت برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳ سال متوالی است که رشد اقتصادی مثبت داشته‌ایم. تورم در حال حاضر در مسیر نزولی قرار گرفته است.سه سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰ کم‌تر از یک درصد بوده است.


وی ادامه داد: برخی مدعی بودند که تورمِ ٣ رقمی در راه است، اما آمار نشان می‌دهد که تورم نقطه به نقطه، از حدود ٥٥درصد به ٣٥درصد رسیده و تورمِ کل، چیزی حدود ٤٠ درصد خواهد بود.

رئیسی تصریح کرد: اطمینان می‌دهم با توکل به خداوند و همراهی شما مردم شریف، سال ۱۴۰۳ سال رونقِ بیشترِ تولید و اقتصاد، کاهشِ بیشترِ نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم است.

وی اضافه کرد: طی دو سال قبل، بیمارستان‌های نیمه تمام زیادی در کشور بهره‌برداری شد و دسترسیِ مردم به خدماتِ سلامت، عادلانه شد. رئیس جمهور یادآور شد: امسال هم اضافه شدن ۹هزار تخت جدید به مراکز بهداشتی و درمانی، جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است.

وی گفت: امسال ان‌شاءالله در زمینه برقی‌سازیِ ناوگانِ حمل و نقل شهری، شاهد تحول خواهیم بود؛ در زمینه اینترنت، هم ادامه تجهیز کشور به فیبر نوری، در برنامه است.

رئیس‌جمهور در ادامه پیام نوروزی خود تاکید کرد: دولت ما افتخار دارد که به نام «دولت مردمی» شناخته می‌شود و در کنار مردم است. در دولت سیزدهم، ۴۵ سفر استانی انجام شده؛ اولویت این سفرها،‌ توجه به مطالباتِ مردم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و مهم است.

وی اضافه کرد: سال ١٤٠٢، از منظر اجرای طرح‌های عدالت‌محور نیز مهم بود. اقداماتی مثل کالابرگِ الکترونیک، بیمهِ رایگانِ سلامت برای ١٢میلیون نفر از قشرهای کم‌درآمد، تکمیل و توسعه راه‌های روستایی و رساندن آب و برق و گاز به روستاها در این سال به سرانجام رسیدوی اضافه کرد: به مدیران دولتی تأکید می‌کنم در سال ۱۴۰۳ نیز همه تصمیم‌ها با رویکرد و پیوست عدالت باشد.


رئیس‌جمهور افزود: اطمینان می‌دهم با توکل به خداوند و همراهی شما مردم شریف، سال ۱۴۰۳ سال رونقِ بیشترِ تولید و اقتصاد، کاهشِ بیشترِ نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم استوی اضافه کرد: طی دو سال قبل، بیمارستان‌های نیمه تمام زیادی در کشور بهره‌برداری شد و دسترسیِ مردم به خدماتِ سلامت، عادلانه شد. امسال هم اضافه شدن ۹هزار تخت جدید به مراکز بهداشتی و درمانی، جزو برنامه‌های دولت سیزدهم است رییس جمهور تصریح کرد: امسال ان‌شاءالله در زمینه برقی‌سازیِ ناوگانِ حمل و نقل شهری، شاهد تحول خواهیم بود؛ در زمینه اینترنت، هم ادامه تجهیز کشور به فیبر نوری، در برنامه است.وی اضافه کرد: در ماجرای غزه، جلوه ایستادگی در برابر دشمن را شاهد هستیمرئیسی ادامه داد: زورگویانِ عالَم، از به‌روزترین بمب‌های سنگرشکن تا میلیاردها دلار پول در اختیار صهیونیست‌ها قرار دادند تا دو میلیون انسان در غزه را از بین ببرند.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم در سال جدید عقب ماندگی های دهه ۹۰ را جبران کنیم.
رییس جمهور تصریح کرد: انشالله هر چه تا کنون از دولت سیزدهم در خدمت به مردم دیدید، امسال این روند بیشتر خواهد شد.

رئیسی خطاب به جوانان و نوجوانان ایران هم گفت: بدانید با اتکاء به توان، انگیزه و اندیشه شما و به فضل پروردگار، «ایران فردا»، به مراتب، آبادتر، پیشروتر، پیشرفته‌تر از «ایران امروز» خواهد بود. قدر شما را می‌دانیم و با تمام توان و وجود، برای باز کردن مسیر پیشرفت شما، تلاش خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در پایان وظیفه می‌دانم از حمایت‌ها و فداکاری‌های مردم شریف برای سربلندی ایران عزیز، فروتنانه سپاسگزاری کنم. از رهبر حکیم انقلاب اسلامی که همواره راهنمایی‌ها و هدایت‌هایی را برای این دولت و برای ملت عزیز داشته‌اند و چراغ راه برای خادمان ملت بوده‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم. از مجلس و قوه قضاییه، نیروهای مسلح، نهادهای انقلابی، دستگاه‌های دیگری که همدلانه، در کنار دولت، راه خدمت به ملت را هموار می‌کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم.یاد امام عزیز و شهدای والامقام را گرامی می‌دارم و نوروز و رمضان با نشاط و دلنشین و به یادماندنی برای مردم و همه خانواده‌های ایرانی آرزومندم و نصرت مردم فلسطین و مسلمانان جهان را از خداوند متعال خاضعانه مسئلت دارم.