رئیس جمهور در آیین تکریم از خادمان قرآنی گفت: همچنانی که غزه به عنوان یک تابلویی از مظلومیت و اقتدار، از دلدادگی به خدا و توجه به قرآن، در پیش چشم بشر امروز است، آنچه که این مردم را روی پای خود نگه داشته، توجه به آیات قرآن است.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور عصر امروز (شنبه) در بیست و نهمین آیین تکریم از خادمان قرآن کریم در مصلی امام خمینی تهران گفت: جمهوری اسلامی  به برکت رهبری‌های امام و حضور مردم تشکیل شد. جمهوریت و اسلامیتT دو رکن اساسی هستند. مردم خواستند که قرآن در متن زندگی آنها اجرا شود و نظام و حکومتی براساس قرآن و آموزه‌های قرآن تشکیل شود.

وی ادامه داد: مردم، اسلام را، قرآن را و توجه به آیات حیات بخش و سعادت بخش قرآن کریم را فریاد زدند و آنچه خواستند، توجه و عمل به قرآن بود.

رئیسی بیان داشت: ما سعادت بشر را در پرتو عمل به آیات قرآن می‌دانیم و معتقدیم آنچه می‌تواند در تمام عالم، برای مردم پناه باشد قرآن است. آنچه می‌تواند سعادت مردم را هم در این عالم و هم در آن عالم تضمین کند توجه به قرآن کریم است.

رئیس جمهور افزود: قرآن کریم جلوه و آیینه تمام نمای اسمای حسنای حضرت حق است و همچنانی که قرآن آیینه تمام نمای اسمای حسنای الهی است، چهره انسان کامل نیز آینه تمام نمای اسمای حسنای الهی می‌باشد. لذا فرموند «دوروا مع کتاب الله حیث ما دار و دوروا مع العلی حیث ما دار»؛ آنچه می‌تواند در زندگی یک سالک مدار باشد، کتاب کامل و انسان کامل است. این دو، در عالم دو تا هستند، اما حقیقت آنها یکی‌اند. و آنچه جامع بین این دو می‌باشد، هدایت انسان است؛امیرالمومنین برای هدایت انسان و قرآن نیز برای هدایت انسان.

وی توضیح داد: آشنایی بشریت با آیات نورانی قرآن و با سیره و سلوک امیرالمومنین و فرزندان بزرگوار او، به انسان چگونه زندگی کردن را می‌آموزد. همه شئون زندگی انسان می‌تواند در پرتو قرآن تنظیم شود.

رئیسی تصریح کرد: با حرکت اجتهادی و آن هم اجتهاد تمدن ساز در پرتو آیات نورانی قرآن، می‌توان به پرسش‌هایی که روبروی بشر امروز است پاسخ داد. در این رابطه کار بسیار شده است و بسیار نیز باید بشود.

رئیس جمهور گفت: در پرتو این ظرفیت هدایتی که قرآن کریم پیش روی همه گذاشته است، حوزه باید کار کند، دانشگاه باید کار کند، دولت وظیفه جدی در این رابطه دارد و همه دستگاه‌های مسئول باید ورود کنند تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود. باید از ظرفیت عظیمی که در این ضیافت الهی است، استفاده شود. در این ضیافت الهی که میزبان ذات حضرت حق است و مهمانان آن عباد الرحمن‌اند، آنچه که با آن‌ها خداوند از انسان پذیرایی می‌کند، بهترینی است که در نزد خود دارد؛ قیام، صیام، لیله القدر و قرآن کریم، تا انسان ربانی شود. 

وی تاکید کرد: توجه به قرآن وحدت و انسجام مسلمین را تضمین می‌کند. امروز رمز وحدت و انسجام در جامعه مسلمین توجه به قرآن و آیات نورانی آن است. 

رئیسی با اشاره به این نکته که اعتصام به حبل الله و توجه به قرآن رمز وحدت در جامعه اسلامی است، بیان داشت: قرآن، رمز مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است. آنچه که پشتوانهٔ مردم، در این قله‌ای که که شما امروز می‌بینید به نام مقاومت در غزه، توجه به قرآن و آیات نورانی قرآن است. یکی از قله‌های کارکردی قرآن کریم، همین غزه است.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنانی که غزه به عنوان یک تابلویی از مظلومیت و اقتدار، از دلدادگی به خدا و توجه به قرآن، در پیش چشم بشر امروز است، آنچه که این مردم را روی پای خود نگه داشته، توجه به آیات قرآن است.

وی بیان داشت: در کنار این صفحه نورانی غزه، آن صفحه تاریک و ظلمانی غزه است، که ظلمی می‌باشد که در حق مردم غزه می‌شود؛ عمق جنایت صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و غربی‌های مدعی حقوق انسان. آنچه که تضمین کننده حقوق انسان است، آیات قرآن می‌باشد. آنچه که تضمین کننده حقوق انسان است، آن آقایی می‌باشد که به مالک اشتر می‌فرمایند با مردم مدارا کن «اِمَّا اَخٌ لَک فِی الدِّینِ، وَ اِمّا نَظیرٌ لَک فِی الْخَلْقِ»؛ این حقوق انسان است، نه آنچه که مدعیان حقوق انسان می‌گویند و بزرگترین ناقضان حقوق بشر می‌باشند.

رئیسی ضمن بیان اینکه امروز در عالم توجه به قرآن و معنویت بسیار شده است، گفت: اینکه شما می‌بینید امروز در گوشه و کنار تحت حمایت بعضی از دولت‌ها تاسفانه قرآن سوزی دنبال می‌شود، به این دلیل است که می‌دانند در پرتو قرآن است که تحول، حرکت، مقاومت، ایستادگی، معرفت، شناخت و ظلم‌ستیزی اتفاق می‌افتد. امروز، مستکبرین به دنبال قرآن ستیزی و معنویت ستیزی افتاده‌اند، اما کار به جایی نمی‌برند؛ زیرا توجه به قرآن و معنویت بسیار شده است، بویژه در مغرب زمین و میان جوانان مغرب زمین، و این مهار کردنی نیست.

رئیس جمهور، در پایان افزود: تشویق و ترغیب رهبر انقلاب به قرآن و قرآن‌خوانی و تربیت قاریان، برای همه ما مسئولیت‌آور است تا گام‌های بزرگتر و بهتری برداریم. می‌توان بهترین حالات را با قرآن داشت. در دولت نیز توجه به آیات قرآن، مفاهیم و معانی آن و عمل به آن‌ها را همواره تاکید کرده‌ایم. می‌توان پاسخ بسیاری از سوالات را در قرآن یافت.