رئیس‌جمهور گفت: ممکن است کسانی در بازارهای غیر رسمی و قاچاق، در کانال‌های مختلفی عددسازی کنند. این شرایط و وضعیت هیچگونه مسئله‌ای برای تولید ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ، رئیس‌جمهور ایران در دیدار مسئولان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیۀ امام خمینی (ره)، با تمجید از راهپیمایان روز قدس، «صیانت از پیروزی راهبردی مقاومت» و «وحدت اسلامی با محوریت غزه و قدس شریف» را از جمله دستاوردهای ماه رمضان امسال برشمرد.

وی گفت: امید آن دارم که به برکت این روز بزرگ، که در روایاتمان یوم الجزا و یوم الجوائز نام گرفته است، خداوند متعال بهترین‌ها را به ملت بزرگ ایران و امت اسلامی مرحمت کند.


رئیس جمهور ادامه داد: از جلوه‌های ماه مبارک رمضان دگرخواهی در پرتو خدا خواهی بود؛ توجه به دیگران. این همان چیزی است که امیرالمومنین در این ماه مبارک رمضان به ما آموختند؛ الله الله فی الایتام و الله الله فی الجیرانکم.

رئیسی گفت: آنچه که جلوه بزرگ دگرخواهی است، زکات فطره است. این توجه به دیگران در زندگی اجتماعی ما بسیار نقش دارد.

وی افزود: یادمان نمی‌رود در بسیاری از کشورهای اروپایی در جریان کرونا، آن‌هایی که مدعیان توسعه‌یافتگی بودند، ریختند و فروشگاه‌ها را غارت کردند. اما در کشور ما، بدلیل رهنمود حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب به کمک مومنانه، یک مورد هم اتفاق نیفتاد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این حرکت عظیم روز قدس که مردم عزیزمان در لبیک به پیام رهبری فرزانه انقلاب ایجاد کردند نیز از جلوه‌های توجه به دیگران و مظلومان است. 

رئیسی ادامه داد: روز قدس امسال مثال زدنی بود. مردم عزیز ما لبیک گفتند، آمدند تا از آنچه انقلاب اسلامی در دفاع از فلسطین و قدس شریف، از اول پیروزی انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار داده و همواره رهبری معظم انقلاب نیز مورد تاکید قرار داده‌اند، صیانت کنند.

وی گفت: یک، آمدند که از یک شکست راهبردی غیر قابل جبران، نسبت به رژیم صهیونیستی صیانت کنند. تلاش کردند که جریان عادی‌سازی را در منطقه بر همه کشورها تحمیل کنند، اما شکست خوردند. این شکست راهبردی باید صیانت می‌شد و همانگونه که رهبر حکیم ما فرمودند این شکست، شکستی جبران‌ناپذیر است.

رئیس‌جمهور افزود: دو، مردم در روز قدس از راهبرد مقاومت که قله آن، در پرتو آیات نورانی قرآن در غزه اتفاق افتاد، صیانت کردند. آمدند تا از راهبردِ اثربخشِ سعادت‌آفرینِ وحدتِ امتِ اسلامی، که امروز با محوریت قدس شریف اتفاق افتاده، صیانت کنند.

رئیسی اشاره کرد: یکی دیگر از جلوه‌های دگرخواهی در ماه مبارک رمضان، خدمت به مردم است. همه دولت‌ها، مسئولین و دستگاه‌ها در دنیا برای خدمت به مردم می‌آیند، اما نگاه ما با نگاه دیگران که مادی‌گرایانه با محور منفعت‌گرایی است، تفاوت دارد. خدمت از نگاه ما، خدمت فقط برای خداست؛ یعنی جلوه عبادت پروردگار متعال است. گره گشایی از زندگی مردم است. 
وی در ادامه بیان کرد: من در محضر مبارک رهبری معظم انقلاب اسلامی و مقتدایمان عرض می‌کنم، آن پرچمی که شما برافراشتید به عنوان مهم‌ترین نیاز کشور، به عنوان شعار سال، که عبارت باشد از جهش تولید با مشارکت مردم، پیش‌روی همهٔ ماست.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در این عرصه، یک، مسئله مهم در مشارکت مردمی مسئله گفتمان‌سازی است. دو، حرکت در جهت توانمندسازی است، چه برای کسانی که در این عرصه وارد شده‌اند و با مشکلی مواجه‌اند، و چه کسانی که آمادهٔ حضور در عرصه‌های اقتصادی‌اند و می‌توانند قوه را به فعلیت تبدیل کنند.


رئیس‌جمهور افزود: سوم، رفع موانع است. باید موانع را از پیش پای افراد برداشت. در هر سه عرصه، این آمادگی کامل وجود دارد که با هماهنگی همه دستگاه‌ها و قوا، به ویژه دولت، در جهت تحقق منویات حضرتعالی و شعار سال، حرکت کنیم.

وی گفت: همچنانکه در سال گذشته ۶۹ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و تأمین نیازهای بنگاه‌های تولیدی و خدماتی تخصیص یافت، در حال حاضر نیز مشکلی برای تأمین ارز مورد نیاز کشور وجود ندارد. 

رئیس جمهور ادامه داد: ممکن است کسانی در بازارهای غیر رسمی و قاچاق، در کانال‌های مختلفی عددسازی کنند؛ و بازار و فعال اقتصادی و تولیدی ما را نگران کنند. 

رئیسی افزود: این موضوع، هیچگونه مسئله‌ای برای تولید، خدمات و تحقق این شعاری که نیاز کشور است، ایجاد نخواهد کرد و بدانید که ان‌شاءالله با کمک همه شما، این شرایط بهتر و برتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: فکر نمی‌کردند که بعد از یک دهه رشد اقتصادی زیر یک درصد، در سال ۱۴۰۲ رشد اقتصادی ما ۶ درصد باشد. فکر نمی‌کردند که وضعیت تولید، پایه پولی، رشد نقدینگی و بسیاری از شاخص‌ها که نشانۀ رشد در کشور است، بهبود پیدا کند.

رئیس جمهور افزود: بحمدالله با مدد الهی و با دست خدمتگزاران مخلص در کشور کار در حال دنبال شدن است.

رئیسی ادامه داد: امیدواریم به آینده‌ای درخشان‌تر، با اتحاد و انسجامی که شما امروز در نماز عید، همه ملت، جریان‌های سیاسی، گروه‌ها و گرایش‌ها، به ویژه مسئولین را به وحدت و انسجام و تلاش منسجم و مجاهدانه در جهت رفع مشکل مردم و گره‌گشایی در زندگی، به آن تأکید فرمودید.

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله امیدواریم وحدت و انسجام و همدلی و همگرایی همۀ مسئولان و مردم بسیار خوب و مخلصمان، در سال جاری موجب گشایش‌های بسیار بشود.