سخنگوی حزب اعتماد ملی از آقای روحانی خواست تا به وعده انتخاباتی در مسئله رفع حصر عمل کند و درباره جایگزینی آیت لله هاشمی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی جایگزین ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، حجت الاسلام رسول منتجب نیا در نشست خبری، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را حادثه تلخ و ناگواری در سراسر کشور عنوان کرد.

وی گفت: این ضایعه و خسارت بزرگ و جبران ناپذیر است و چه بخواهیم چه نخواهیم تأثیر گذاری ایشان در انقلاب در نهادینه کردن همه امور نظام و بویژه اعتدالی که در همه امور جامعه قابل ملاحظه بود و نقش بی بدیلی ایفا کرد.

منتجب نیا با بیان اینکه در غیاب ایشان کسی نیست جایگزین این نقش آفرینی باشد، ادامه داد: باید تلاش کنیم این راه و خط مشی ای که آقای هاشمی ایفا کرد باقی بماند ؛ اعتدال ، دوری از تحجر، واپس گرایی و لاابالی گری باید باقی بماند و از هرجناح و از هر طرز تفکری باید تلاش کنیم اعتدال بر کشور حاکم شود چون افراطی گری مضر و سم مهلکی است و باید وحدت را در کشور حفظ کنیم.

سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره دو انتخابات بزرگ پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، گفت: هر دو برای کشور تعیین کننده هستند و ملت، خواص، نخبگان و رسانه ها باید خود را برای نقش آفرینی در برگزاری یک انتخابات باشکوه آماده کنند.

وی اضافه کرد: دولت روحانی که توانسته قدم های خوبی برای کشور بردارد و امیدوارم بتواند هم در ماه های پایانی گامهای بیشتری بردارد و هم تلاش کنیم روحانی با رای بالاتر سمت را برعهده بگیرد و کارهای که شروع کرده را به پایان برسانند.

منتجب نیا با بیان اینکه هر دولت ضعف هایی دارد، اظهار کرد: حمایت ها به این معنا نیست که دولت ایشان مطلق و بی عیب و نقص است اما با توجه به شرایط کشور آقای روحانی را بهترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری می دانیم . اما باید تلاش کنیم ضعف ها و نقص ها برطرف شود ؛ البته دولت هم باید انتقادات را بپذیرد تا دولت آینده از نظر گزینش افراد جامع تر باشد و هم از حیث سیاسی به سمت کامل تر پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: همه اصلاح طلبان با انسجام بیشتر تلاش می کنند تا مانند ٩٢ و ٩٤ نقش تاریخی خود را إیفا کنند و حزب اعتماد ملی هم در این عرصه نقش مؤثر تری خواهد داشت تا در سال ٩٦ با حضور در انتخابات به وظیفه ملی خود عمل کنیم.

منتجب نیا از روحانی خواست تا به وعده های انتخاباتی خوبش عمل کرده و با همکاری سایر قوا به مسئله حصر هر چه سریعتر پایان دهد.