کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: طرح جدید سازمان ملل برای به قدرت برگشتن منصور الهادی بی توجهی این نهاد به حق تعیین سرنوشت ملت یمن است.

رضا احمدی، کارشناس مسائل خاورمیانه، در مورد طرح فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن و روی کار آمدن دوباره منصور الهادی به خبرنگار سیاسی مرور نیوز گفت: پیشنهاد ولد الشیخ برای بازگشت منصور الهادی با همان اختیارات به معنای نادیده گرفتن حق مردم این کشور برای تعیین سرنوشت است. عربستان تلاش دارد با نفوذی که در این سازمان دارد جنگ را به شکلی آبرومندانه خاتمه دهد.

وی ادامه داد: پیش از این ریاض با لابی گری و تهدید به عدم پرداخت سهم عربستان برای ماموریت های حقوق بشردوستانه سازمان ملل توانست نام خود را از لیست سیاه ناقضان حقوق کودک خارج کند. از این رو امیدوار است بازهم از همین روش به بحرانی که در آن  گیر کرده است پایان دهد.

احمدی خاطر نشان کرد: انتخاب عمان به عنوان تضمین کننده اجرای موافقت نامه ای برای روی کار آمدن الهادی نیز استفاده از اعتبار این کشور در منطقه است. عمان در چند سال اخیر سعی کرده است رویکردی میانه رو داشته باشد. از همین رو در ائتلاف نظامی عربستان علیه یمن شرکت نکرد و در مذاکرات ایران و آمریکا نیز میزبان بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به عدم پذیرش این پیشنهاد از سوی کمیته های مردمی، ارتش و انصارالله افزود: باید انتظار ادامه جنگ در یمن را با این شرایط داشت. انصارالله با همراهی مردم توانسته است خاک عربستان را هدف قرار دهد و دیگر مایل نیست اوضاع به حالت قبل برگردد.